Re: Majonez

Subject: Re: Majonez
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Akarm <a...@w...pl>
Date: Sat, 24 Jun 2017 18:25:58 +0200

W dniu 2017-05-11 o 13:59, Akarm pisze:

> Dzisiaj też mi się pokićkało.
> [...]po ładnie utartej części (tak ok.
> pół litra oleju) nagle się wszystko porozdzielało
> [...] Dolałem wody, tylko troszeczkę, 20-50ml
> [...]
> No i teraz po chwili też majonez zrobił się normalny. Muszę sprawdzić
> ten sposób jeszcze kiedyś, bo pewnie jeszcze nieraz mi się przytrafi
> zwarzony. A może odkrywam Amerykę, może to stary, znany patent?

Wydaje mi się, że wreszcie po wielu próbach mogę z całą pewnością
potwierdzić, że sposobem na rozwarstwianie się majonezu jest woda.
Musi być dodana woda na początku roboty. Temperatury składników majonezu
są nieistotne. Jajka biorę prosto z lodówki, olej ma temperaturę pokojową.
Rzecz w tym, żeby miksować wszystko razem od samego początku. Cały litr
oleju i 1/4 szklaneczki wody w wiaderku z żółtkiem i musztardą na dnie.
Nie stwierdziłem żadnego wpływu temperatury składników. Od kiedy nie
pomijam wody (cytryny/octu), zawsze wychodzi.
Robiłem próby bez wody i często się rozwarstwiał, zawsze pomagało
dodanie kieliszka wody o temperaturze raczej pokojowej.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/