Re: Najlepsza śmietana

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Najlepsza śmietana
Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
<563b73bb$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<n1g12v$3h3$1@node1.news.atman.pl>
<b3ofzvke5l8a.1jnnzkegtdyzx$.dlg@40tude.net>
<n1g6hf$907$1@node1.news.atman.pl>
<563bcc41$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
<n1k86s$agb$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n1kljt$i7c$1@node2.news.atman.pl> <n1lim5$vl3$1@dont-email.me>
<563f423b$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
<563fbc57$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
<563fbff3$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n1paqe$cdm$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 9 Nov 2015 07:55:41 +0100

Wiesiaczek napisał:

> Odwrotnie!
> To teraz śmietniki zamyka się na kłódkę i w publicznych miejscach jest
> ich jak na lekarstwo.

Można powiedzieć, że utrudnienie jest podwójne -- w publicznych miejscach
picie alpagi zostało zabronione. Ale to nie wina systemu, to taka nasza
specyfika narodowa, w innych krajach tego nie ma. Nie popioeram zakazu.
Ja swojego śmietnika nie zamykam na kłódkę, sąsiedzi mają takie same,
każdy wyrzuca do swojego. W miejscach publicznych są kosze. Kosze
systatczają.

> Chcesz powiedzieć, że niesłusznie zabraniano wyrzucania butelek do lasu
> za PRL-u? (Bo komunizmu w Polsce nigdy nie było, domorosły demagogu:) )

Chcę powiedzieć, to co napisałem: trzeba było dodatkowych powodów, by
poddać krytyce śmiecenie w lesie. Tylko butelki przeszkadzały, inne
śmieci nie. Może gdyby ten komunizm zbudowano do końca, to by ekologia
stała się pełna.

> No cóż, teraz lasy są pełne butelek a także części samochodów i innych
> śmieci.
> Jesteś szczęśliwy, gdy zbierając grzyby co chwile napotykasz się a to
> na butelki, a to opony czy zderzak samochodowy?
> Gratuluję dobrego samopoczucia! :)

Dsiękuję za gratulacje. Ale teraz to ja mogę zakrzyknąć: odwrotnie!
Mieszkam w lesie. Za komuny te lasy wokół pełne były śmieci, butelek,
opon, wszelkich domowych odpadków. Bo wywiezienie worka do lasu było
tańsze i mniej kłopotliwe. Teraz każdy ma obowiązek utrzymywania
własnego pojemnika, płacenia za wywóz. Więc śmiecenie po lasach się
po prostu nie opłaca. A ja do lasu chodzę często -- od jakiegoś czasu
nie wiedziałem tam żadnego śmiecia (ktoś posprzątał, może nawet harcerze).

Wiele mogę zarzucić nowemu prawu śmieciowemu, robiłem to nawet na tej
grupie. Ale akurat śmiecenie po lasach i ogólnie wokół własnego domu
zostało skutecznie wyeliminowane.

--
Jarek