pytanko!!!

41. Data: 2004-04-27 17:08:52

Temat: Re: OT - sprzeczanki ;) (Re: pytanko!!!)
Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 08:09:13 +0200, "RobertSA"
<u...@o...pl> wrote:

>A mial wlasnie taka kategorie na swojej liscie 31 dolegliwosci?

Nie. Nie sadze aby na "zdrowa" arytmie zwrocil uwage. Wiem co masz na
mysli i nie twierdze ze mi niczego nie wmowil. Ale nie sadze aby tak
bylo.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

42. Data: 2004-04-27 17:10:40

Temat: Re: pytanko!!!
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To czemu o tym tu nie poopowiadasz? O wynikach ich pracy? O tym jak
> wyciagaja od 'pacjentow' informacje by im je potem wmowic? Takie
> informacje mysle ze bylyby interesujace dla wszystkich bioracych
> udzial w dyskusji i pomoglyby ja zakonczyc.
> Pozdrawiam, Sabina

Kazdy ma pelne prawo wypowiedzi. Domyslam sie, jak zareagowalabys Ty, gdybym
napisal to, co sugerujesz powyzej. A nie chce mi sie z Toba klocic. Ale masz
racje - wiekszosc z nich najpierw wyciaga a potem wykorzystuje. Czy to
zdanie zakonczy dyskusje?:-)

casus

43. Data: 2004-04-27 17:25:45

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli tak doskonale diagnozuje to chyba faktycznie dziwne.
> BTW - czy studentow medycyny uczy sie czegos nt. stawiania baniek czy
> lekarze tak sami z siebie je zalecaja?

Uczy sie. A dziwne dlatego, ze wlasnie diagnozuje niedoskonale.

> No dobrze, byc moze. Ale to chyba nie jest powod aby okulista mial sie
> porownywac z irydologiem.

Oczywiscie, ze nie. Bo irydologia nie jest dyscyplina medyczna i do niej nie
potrzeba dyplomow lekarza.

> To chyba Ty mylisz pojecia skoro porownujesz sie do irydologa. Tylko
> dlatego ze on tez patrzy _na_ oczy?? To tak jakby porownywac jednego
> naszego pana doktora ogolnego, ktory lubi przy osluchiwaniu kobiet
> lapac je za piersi - do ginekologa.

To Ty uzylas mojej osoby do porownania ze stomatologiem, wiec po prostu Ci
wyjasnilem Twoja niewiedze. A tematu piersi juz nie rozumiem zupelnie.

> A to ze ktos czegos nie podpisuje nie znaczy ze dziala nieetycznie jak
> dla mnie. To ze ziola potrafia dobrze dzialac na caly organizm chyba
> zle o nich nie swiadczy.
> Co do odpowiedzialnosci.Irydolog nalezacy do zwiazku irydologow
> najprawdopodobniej przed nim odpowiada...

A w jaki sposob odpowiada? Wyrzuca go ze zwiazku? Nie zartuj -
odpowiedzialnosc za swoje slowa sa bardzo wazne, nie zapominaj, ze to
dotyczy zdrowia czlowieka.

Ci

> Nie mam ochoty googlac bo inne sprawy mnie obecnie interesuja. Jesli
> Ciebie casusie i Szanowna Reszto rowniez - temat ten tak interesuje to
> sobie googlajcie i myslcie sobie co chcecie.

Szkoda, bo innym radzisz googlac, by znalezli cos, sama natomiast tego nie
zrobisz. Troche nielogiczne?:-)
A mysle sobie, co chce.

> Pozdrawiam, Sabina

casus

44. Data: 2004-04-27 17:30:19

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciebie.

> No to mnie zmyliles ;)

;-)

> Gdzie to widzisz?

W Twoich postach.

> Krytykuje tylko to co widze. A u znajomego irydologa moglabym
> krytykowac najwyzej znajomosc polszczyzny - smiesznie mowi po polsku.
> Ale to akurat jest sympatyczne :)

Ot dowod:-)

> Moim zdaniem wstyd okulisty ze nie wykrywa zlamanych palcow jest
> glupota. No ale to tylko moje zdanie.

Wyciagnelas z kontekstu. Zacytuj swoj post i dodaj moja odpowiedz - wtedy
tez glupota?
A na marginesie - co jest glupota w moim stwierdzeniu? Ze zarzuci sie mi, ze
nie wykryje czegos spoza mojej dyscypliny?

> To powiedz casusie kto Ciebie uczyl dyskutowania. Udzielania
> wymijajacych odpowiedzi zamiast odpowiadania wprost, zniechecania do
> zadawania pytan, wmawiania komus czegos ...?
> Albo nie odpowiadaj lepiej bo boje sie ze znowu sie zacznie.

Ano wlasnie - rozszerz swoja opinie, nim odpowiem. Aby sie nie zaczelo.
Lepiej moze wyprostuj?:-)

> No wlasnie - wymijajace odpowiadanie.

Nie, nie - to nie wybieg, to IQ :-)

> Znam podstawowe znaczenie emotikonow i umiem ich uzywac. Ze na jakiejs
> stronie wyczytales, ze mozna napisac beleco i zrobic po tym powyzszy
> emotikonek to bedzie ok - nie znaczy ze to jest jakas regula ktora
> wszyscy zrozumieja.

Nie ucza sie?:-)

> Pozdrawiam, Sabina

casus

45. Data: 2004-04-27 17:34:44

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 08:21:04 +0200, "RobertSA"
<u...@o...pl> wrote:

> [...]
>znajdziesz linki do dwóch opublikowanych badań systematycznych.
>
>Zacytuje odnosny fragment:
>
>In a study published in the Journal of the American Medical Association
>(1979, vol. 242, 1385-1387), three iridologists incorrectly identified
>nearly all of the study slides of the irises of 143 healthy and diseased
>people. "In fact, they often read the irises of the sickest people as being
>healthy and vice versa. They did not even agree with each other." Similar
>results involving five Dutch iridologists were published in the British
>Medical Journal (1988, vol. 297, 1578-1581)

No, i to juz sa konkrety (szkoda ze nie po polsku). Czemu tyle slow
musialo byc powiedzianych zanim one padly? Nie wiem coprawda na ile to
jest tekst wiarygodny i na ile mozna odniesc do calej irydologii. Ale
to juz moze byc argument w dyskusji lub po prostu cos, czym by mozna
sprobowac przekonac Sylwie lub mnie, zebysmy nie szly do irydologa.

Inna sprawa, ze podobne argumenty moznaby miec w sprawie chodzenia lub
nie do lekarzy - w sprawie moich metow/nie-metow slyszalam od lekarzy
juz 3 rozne diagnozy ;) I tu przyklady moznaby mnozyc.

>Nie zrozumialas: nie jest rolą lekarza praktyka prowadzenie kontrolowanych
>badan statystycznych.

Ale rola irydologa jest to?

>Taaak???? Opublikuj jak, dostaniesz Nobla!

Nie jestem naukowcem :) Nawet uczyc mi sie nie chce :)

>Jako uklon w strone tych z gorszymi czytnikami wpisuj news: przed podawanym
>message ID i wszystkim powinno dzialac.

Ok, dzieki, dobrze wiedziec :) U mnie tez to lepiej dziala bo nie
musze wybierac czego szukam.

>W tym problem, ze za malo wiesz o metodzie naukowej, dlatego nie mozecie sie
>dogadac. Jestes osoba dociekliwa - doczytaj sobie. To sa naprawde ciekawe i
>pozyteczne rzeczy. Pisze to zupelnie niezlosliwie!

Dzieki :)
Tylko nie rozumiem o czym konkretnie mam sobie doczytac - o "metodzie
naukowej"?
I jeszcze jedno pytanie do naukowcow :):
Co oznacza takie zdanie:
" Obecnie w wielu krajach zachodnich irydologia zostaje włączana do
programów nauk medycznych. " ?(http://www.zielarnia.pl/art.php?tid=22)
- ze jest w programie nauczania na akademiach medycznych czy jak?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

46. Data: 2004-04-27 18:51:23

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 19:25:45 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>Uczy sie. A dziwne dlatego, ze wlasnie diagnozuje niedoskonale.

Diagnozuje niedoskonale i dlatego dziwne ze nie stala sie dyscyplina
medyczna??

>Oczywiscie, ze nie. Bo irydologia nie jest dyscyplina medyczna i do niej nie
>potrzeba dyplomow lekarza.

Znaczy nie porownywales sie do irydologa... wiec nie rozumiem Twojego
wstydu... ale widze ze tak sie wstydzisz ze nie chcesz wyjasnic o co
chodzi. Trudno wiec, z mojej strony proponuje zakonczenie tego tematu,
bo to chyba przesada tyle dyskutowac publicznie nad czyims wstydem.

>A w jaki sposob odpowiada? Wyrzuca go ze zwiazku? Nie zartuj -
>odpowiedzialnosc za swoje slowa sa bardzo wazne, nie zapominaj, ze to
>dotyczy zdrowia czlowieka.

Wlasnie tak sadze - ze wyrzuca go ze zwiazku. A wlasciwie z Polskiego
Towarzystwa Irydologii i Homeopatii.
A w jaki sposob lekarze odpowiadaja za swoja dzialalnosc medyczna? I
co z tego ze podpisuja jakies oswiadczenia czy przyrzeczenia, skoro z
tego co wiem, za bledy lekarskie odpowiedzialo niewielu lekarzy.

>Szkoda, bo innym radzisz googlac, by znalezli cos, sama natomiast tego nie
>zrobisz. Troche nielogiczne?:-)

Co nielogiczne, przeciez Ty ciagle odsylasz ludzi do googli, nawet
jesli znasz odpowiedz na ich pytania. Ja odsylam do googli bo nie
rozumiem czemu mialabym kogos uswiadamiac w temacie, na ktorym malo
sie znam.

>A mysle sobie, co chce.

I chwala Ci za to :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

47. Data: 2004-04-27 19:06:56

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 19:30:19 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>W Twoich postach.

Przyklad poprosze.
Zdaje mi sie ze co innego pisalam - ze nie wiem czy dziala, ze nie
moge oceniac bo za slabo znam, ze nikogo nie namawiam bo nie wiem czy
dziala itp.

>Ot dowod:-)

Na?

>Wyciagnelas z kontekstu. Zacytuj swoj post i dodaj moja odpowiedz - wtedy
>tez glupota?

Tez. Posta cytowac nie bede bo szanuje modemowcow - jak kto chce to
znajdzie. W moim poscie, na ktory odpowiadales, mowilam wiele rzeczy,
np. "pozdrawiam Sabina" albo ze doktor nazywa sie Zukow - wiec nie
potrafie swojego listu potraktowac jako calosc, tym bardziej z Twoim
razem. Wiec jesli nie chcesz mnie naprowadzic na to o co Ci chodzilo
to skonczmy temat prosze, tym bardziej ze coraz mniej mnie Twoj wstyd
interesuje.
BTW - czy Ty tez uwazasz ze jesli ktos obserwuje teczowke (jak np. ja
godzine temu swojemu narzeczonemu) - zajmuje sie okulistyka? Moze
faktycznie tak jest a ja mam spaczone pojecie okulistyki.

>A na marginesie - co jest glupota w moim stwierdzeniu? Ze zarzuci sie mi, ze
>nie wykryje czegos spoza mojej dyscypliny?

Nie. To ze jako specjalista chorob oczu sie wstydzisz ze nie wykrywasz
zlamanych palcow. Irydolog moglby sie tego wstydzic. W przypadku
okulisty jak dla mnie to bez sensu.

>Ano wlasnie - rozszerz swoja opinie, nim odpowiem. Aby sie nie zaczelo.
>Lepiej moze wyprostuj?:-)

Ktora opinie?
Czy moze usmieszek tym razem oznacza ze moge ten akapit zignorowac?
Jesli moge to mozesz zignorowac i ten moj.

>Nie, nie - to nie wybieg, to IQ :-)

No tak. Ja udzielam wymijajacych odpowiedzi a Ty masz IQ. To wszystko
tlumaczy. Wiec skonczmy temat, bo bez IQ i tak nigdy nie zrozumiem
czego sie wstydzisz czy nie wstydzisz i co znacza Twoje emotikonki.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

48. Data: 2004-04-27 19:18:28

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 19:10:40 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>Kazdy ma pelne prawo wypowiedzi. Domyslam sie, jak zareagowalabys Ty, gdybym
>napisal to, co sugerujesz powyzej.

To powiedz mi jak bym zareagowala. Pewnie ucieszylabym sie, ze w koncu
jakies konkrety i moze poprosilabym o wiecej informacji.

>A nie chce mi sie z Toba klocic.

No fakt - zazwyczaj gdy Cie o cos pytam - Ty nie chcesz odpowiadac, ja
naciskam nad konkretna odpowiedzia np. "nie wiem" lub "nie mam czasu
na wdawanie sie w szczegoly", Ty sie obrazasz i troche to na klotnie w
koncu wyglada.

>Ale masz
>racje - wiekszosc z nich najpierw wyciaga a potem wykorzystuje. Czy to
>zdanie zakonczy dyskusje?:-)

Uwazam ze w dyskusji mogloby pomoc. I ze byloby sensowniejsze, gdybys
to napisal pod tamtym moim postem zamiast pisac OT o swoim wstydzie.
Wtedy moze dyskusji wogole by nie bylo lub bylaby krotsza.
Ale za skonczeniem dyskusji jestem, bo juz nie wiadomo o co w niej
chodzi.
Gdybym wiedziala, ze irydolog diagnozujac zlamany palec zajmuje sie
okulistyka, pewnie bym jej nie zaczela. Przepraszam za swoja
ignorancje.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

49. Data: 2004-04-27 19:54:56

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c...@s...re,
Sabinka <s...@c...wp.pl>:

> No, i to juz sa konkrety (szkoda ze nie po polsku)

No przykro mi - po prostu tak juz jest, ze tak duzo wartosciowych badan jest
opublikowanych po angielsku.

> Czemu tyle slow
> musialo byc powiedzianych zanim one padly?

Bo nie kazdy wie wszystko z siebie - to malo uzyteczna wiedza. A szkoda
czasu szukac, kiedy mozna w tym czasie komus innemu pomoc w bardziej realny
sposob. No ale poszukalem, i ciesze sie, ze doceniasz te konkrety.

> Nie wiem coprawda na ile to
> jest tekst wiarygodny i na ile mozna odniesc do calej irydologii

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi
Odszukaj sobie cytowane badania, a bedziesz miala 100% potwierdzenie
wiarygodnosci!

> Ale rola irydologa jest to?

Jesli ma dyplom medyczny i STOSUJE UZNANE MEDYCZNE METODY, to nie ma takiej
potrzeby.
Chyba dostrzegasz te istotna roznice? Lekarz stosuje standardy medyczne,
potwierdzone badaniami przez specjalizujacych sie w tym naukowcow.

> Nie jestem naukowcem :) Nawet uczyc mi sie nie chce :)

A no widzisz, wiec nie wmawiaj nam prosze, ze cos mozemy, jak nie mozemy.

> Dzieki :)
> Tylko nie rozumiem o czym konkretnie mam sobie doczytac - o "metodzie
> naukowej"?

Ano.

--
Robert

50. Data: 2004-04-27 20:28:45

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c...@s...re,
Sabinka <s...@c...wp.pl>:

> Nie. Nie sadze aby na "zdrowa" arytmie zwrocil uwage

Zaburzenie rytmu kilka razy na dobe jest norma. Nie znam osobiscie osoby,
ktora nie ma zaburzen rytmu od czasu do czasu.

Kto zwrocil i jaka uwage?
Chcesz powiedziec, ze w teczowce jest nie tylko Rtg dloni i kregoslupa, ale
takze calodobowy zapis EKG? ;)

--
Robert

[info] Psychogeriatria Polska - nowe czasopismo naukowe
Szukam - Urzadzenie Pomiar cholesterolu
bole kolan
Kłykciny - help plisss
czy muszę się bać?