Re: Palin a ciaza ( zapalenie ukladu moczowego a ciaza )

From: "Piotr \(Szczecin\)" <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Palin a ciaza ( zapalenie ukladu moczowego a ciaza )
Date: Sun, 17 Dec 2006 01:58:00 +0100

> [...]
> Spotkaliśmy się jeszcze raz i okazało się, że w ulotce dla lekarza (z
> firmy farmaceutycznej) informacji na ten temat nie było. Cwaniaki z firm
> farmaceutycznych nie mówią, że w ciąży, czy podczas karmienia nie wolno
> brać, bo im chodzi tylko o sprzedaż, a lekarze brną w to i przepisują nie
> sprawdzając. Ja na Twoim miejscu skonsultowałabym jeszcze z lekarzem tą
> sprawę. Może zadzwoń do tego ginekologa i powiedz, że w ulotce napisali,
> ze w ciązy nie wolno tego brać. Może on też o tym nie wie. Pamiętaj, że to
> Twoje dziecko i Tobie najbardziej zależy na jego zdrowiu, dla lekarza to

Droga Teli, jestem Ginekologiem i w zasadzie nie masz racj w żadnym momencie
swojej wypowiedzi. Uważam że przemawia przez ciebie niczym nieuzasadniona
złośliwość.
- 1 -
leki dozwolone w ciąży bez jakich kolwiek ograniczeń : kwas foliowy i to by
było na tyle. Nawet preparaty witaminowe należy stosować jedynie w
określonych dawkach ..

- 2 - dlaczego nie firma farmaceutyczna zamotała w głowie uposledzonemu
lekarzowi? Bo Palin jest tani jak barszcz i firma zarabia na nim może 1,50zł
i nie opłaca im się nawet kiwać na Ciebie palcem byś to kupiła.

- 3 - infekcja w drogach moczowych w ciąży może spowodowac poród
przedwczesny, obniżona odporność może spowodować odmiedniczkowe zapalenie
nerek i nawet urosepsę. Palin nie jest lekiem z górnej półki ale z powodu
niewielkiego wpływu na ciążę i dużego stężenia aktywnego leku w moczu jest
cześto stosowany bo korzyści w znacznej mierze przekraczają ewentualne
ryzyko

- 4 -
"> Lekarz wykrył, a Ty nie masz żadnych objawów? dziwne. Ja będac w ciąży
> miałam kamień w nerce, który udało mi się wydalić - koszmar, to było w 3
> miesiącu ciąży i nigdy nie wzięłam żadnego leku"
W tym miejscu jak się zastanowisz to sama dojdziesz do wniosku że mówimy o
dwóch różnych rzeczach

- 5 -
"Spróbuj iść do urologa i > poprosić o lek, który można brać w ciąży, jeśli
to w ogóle konieczne"
Urolog odeśle Cię do ginekologa

- 6 -
Pamiętaj, że to Twoje dziecko i Tobie najbardziej zależy na jego zdrowiu,
dla lekarza to
> kolejny noworodek w procesie produkcji.
Oczywiście, w zasadzie nie wiem po co chodzić do lekarza gdy ma się taki
stosunek do tego co robi.

Piotr