Re: Pasternak - c.d.

Data: 2018-02-05 17:08:34
Temat: Re: Pasternak - c.d.
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

Am 02.02.2018 um 19:01 schrieb i...@g...pl:
> Nieustająco budzi mój zachwyt.
> Po pierwsze - przygotowany na parze jest szczegolnie smaczny, także jako łączny
zastępnik ziemniaków, selera i pietruszki w tradycyjnej sałatce jarzynowej czyni ją o
wiele(!!!) smaczniejszą i wyrafinowaną w smaku, tudzież mniej tuczącą.
> W ogole teraz warzywa do tej sałatki przygotowuję na parze - ekstra!
> Po drugie - taki uparowany jest przepyszny saute oraz jako składnik zapiekanek.
> Po trzecie - pyszna jest surówka z pasternaku z jabłkiem, rodzynkami i orzechami
włoskimi oraz śmietaną i majonezem.
> Po czwarte - puree ziemniaczano-pasternakowe.
> Po piąte - niesamowicie uszlachetnia smak i aromat rosołu.
>
> Generalnie wyparł z mojej kuchni korzeniową pietruszkę, która przy nim jest
pospolita i szara...

Pasternak używam już wiele lat. Głównym powodem był brak pietruszki
korzennej w Niemczech, a jak już jest, to kosztuje ponad 2x tyle, co
pasternak. Teraz biorę przede wszystkim ze względu na smak. I ląduje
wszędzie, z leczo, zupami i sosami włącznie.
Dodatkowy trik to wygotowywanie obierek włoszczyzny (oczywiście dobrze
wyszorowanych) z wszystkimi przyprawami (ziele angielskie, czili, listki
laurowe), poczym wlewam to wszystko do produktu właściwego przez sitko.
Zaletą jest aromatyczniejszy grunt i brak ziarenek, które potem trzeba
łowić.

Waldek