Re: Piękny pogrzeb

Data: 2018-08-10 17:34:12
Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: Kviat

W dniu 2018-08-10 o 15:42, Trybun pisze:

> Wiary że po zakopaniu zwłok do ziemi wszystko się skończyło.

Wiarą jest tylko to, że się nie skończyło.

> Że jej nie ma, to też trzeba było wymyślić

Nie. Trzeba było wymyślić, że coś jest.

>- wszyscy wokół że

Nie wszyscy.

> nieboszczyk nie na darmo znosił ciężary cielesnej egzystencji,

To, że ktoś własne życie traktuje jak ciężar, to jego prywatna sprawa.
I nie znaczy to, że życie jest ciężarem.

Skoro po śmierci "coś" jest, to po co się męczysz życiem?

> a Ty że
> jednak zupełnie niepotrzebnie się trudził.

Niektórym nie chce się samemu sobie zrobić coś do żarcia, bo traktują to
jako trudy życia. Aż dziwne, że z głodu nie umierają.
Po co w ogóle tak trudzić się oddychaniem czy zawiązywaniem sznurowadeł,
skoro można umrzeć i cieszyć się życiem wiecznym?

> Brzytwa to nadzieja która wielu ludziom pozwala w miarę znośnie
> egzystować, widzą w tym sens. Ty jak widać to odrzucasz,. co  Cię tak
> właściwie trzyma przy życiu i widzisz w nim sens?

Mnie przy życiu trzyma to, że po śmierci nic nie ma, dlatego właśnie
warto żyć i wykorzystać ten czas.

Ciekawsze jest pytanie, co ciebie trzyma przy życiu, zamiast od razu
zacząć korzystać z życia wiecznego po śmierci? Dlaczego marnujesz czas
na trudy życia?

Pozdrawiam
Piotr