Re: Piernik świąteczny dojrzewający

Data: 2016-11-24 18:27:36
Temat: Re: Piernik świąteczny dojrzewający
Od: FEniks <x...@p...fm>

W dniu 23.11.2016 o 22:15, Trefniś pisze:
> [...]
jrzewajacy/

> [...]
> zarabiać nożem na ciasto, włożyć do ciepłego ciasta masło, zarabiać
> dalej, aż przestygnie
> nieco, dodać wtedy rozpuszczony w rumie potaż, sodę, po czym wlać
> ubite z cukrem jajka,
> zagarniać coraz więcej mąki, wreszcie miesić ręką ciasto dobrą
> godzinę, po czym nałożyć do
> wysmarowanej formy, wygładzić; pozostawić przykryte ciasto przez
> tydzień. Piec w dobrze
> wygrzanym piecu przez godzinę. Po upieczeniu zawinąć piernik w płótno,
> trzymać aż
> skruszeje i zmięknie, co potrwa ze dwa tygodnie."

Dzięki, ale już za późno. Mój piernik już zagnieciony czeka w lodówce.
Do przepisu z linka w tytułowym poście wprowadziłam pewne zmiany -
zamiast mleka dodałam porter, mąkę zmieszałam pół na pół pszenną 480 z
żytnią 720, cukier trzcinowy a miód gryczany i spadziowy (ze względu na
kolor).

Ewa