Re: Pomysł na dorsza...

Data: 2016-04-02 23:56:56
Temat: Re: Pomysł na dorsza...
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 2 Apr 2016 23:49:22 +0200, FEniks napisał(a):

> A mów jak tam sobie chcesz, skoro z czytaniem taki kłopot.
> Ja jednak wolę tańczyć walca, oberka, poloneza itd. (zamiast tańczyć
> walc, oberek, polonez itd.), grać w brydża, tenisa, pokera itp. (zamiast
> grać w brydż, tenis, poker itp.). Gdybym paliła, to pewnie papierosa,
> nie papieros. Itd.itp.

I jadła(byś) loda, wiem 3333-]

"W zwrotach typu tańczymy oberka nazwa tańca występuje w bierniku, nie w
dopełniaczu. W polszczyźnie biernik lp. równy dopełniaczowi jest właściwy w
zasadzie nazwom osób płci męskiej i nazwom zwierząt, ale istnieje kilkaset
rzeczowników o innym znaczeniu, które mają tę samą cechę. Wiele z nich
układa się w serie, a jedną z takichj serii są nazwy tańców. Jeśli
skorzysta Pani z poradnianej wyszukiwarki, aby znaleźć ciągi 'męskożywotn',
'męskoosobow', 'męskozwierzęc', to pewnie znajdzie Pani więcej informacji
na omawiany tu temat.
Dziękujemy za list i za życzenia (pierwsze w tym roku!). Wszystkiego
dobrego!
Mirosław Bańko, PWN"
http://sjp.pwn.pl/poradnia/szukaj/ta%C5%84czy%C4%87-
walca.html