Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?

Data: 2001-12-07 21:03:03
Temat: Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Od: Andrzej Garapich <g...@p...pl>

On Fri, 7 Dec 2001 15:45:06 +0100, "Pete" <N...@b...com>
wrote:

> trudno wyobrazic sobie np. 3 punkty podparcia krawedzi bebna co 120 stopni?
Beben jest nieruchomy, chodzi o kosz - ktory musi sie
obracac, a os jego obrotu przechodzi przez drzwiczki.
Jak chcesz oprzec przednia czesc kosza na 3 punktach?
Chyba rozumiem co masz na mysli: takie jakby wielkie
lozyko? To z kolei zwieksza tarcie, ktore ogranicza
predkosc maksymalna wirowania i generuje dodatkowy
halas...

>Nie sadze. Zreszta, co za problem wypoziomowac pralke.
Gdybys mieszkal w kamienicy sprzed wieku albo
w wczesnojaruzelskim bloku, nie pisalbys tego :-)
W kamienicy z 1903 roku, gdzie strop lezal na
drewnianych legarach NIE DALO sie wypoziomowac
pralki.

Skoro mi nie wierzysz, zrob prosze eksperyment:
Wez dowolny walec z otworem w osi obotu i czyms
sztywnym w roli osi, w miare masywne. Np. kolko
od roweru dziecka, kolko od taczek itp.
Pokrec energicznie tym kolem trzymajac za os
tylko z jednej strony. I sprobuj to utrzymac
nieruchomo przy niewywazonym kole. No i zrob
to drugi raz, ale trzymajac za os po obu stronach
krecacego sie kolka. Juz rozumiesz roznice?

Tak jest, zgadzam sie.
Tara - pralka tradycyjna
Frania - pralka awangardowa

pozdrawiam serdecznie,