Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.telbank.pl!
not-for-mail
From: "Ja" <j...@n...tpi.pl>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: Przyroda
Date: Wed, 25 May 2005 15:19:43 +0200
Organization: BPTNet - http://www.telbank.pl
Lines: 49
Message-ID: <d71u25$e3u$1@news.telbank.pl>
References: <d6pvac$1ap$1@news.onet.pl> <d6rpvp$g7$1@news.telbank.pl>
<d6ssl9$o41$1@news.onet.pl> <d6ti4g$5bj$1@news.telbank.pl>
<d6tm1o$9kb$1@news.onet.pl> <d6ubsk$6db$1@news.telbank.pl>
<d70455$j9s$1@news.onet.pl> <d708ja$2od$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d709lm$bel$1@news.onet.pl> <d71l9r$2tu$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d71o1k$6dn$1@news.onet.pl> <d71pab$4td$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d71s76$75l$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.136.48.42
X-Trace: news.telbank.pl 1117027205 14462 195.136.48.42 (25 May 2005 13:20:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...telbank.pl
NNTP-Posting-Date: 25 May 2005 13:20:05 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:130725 pl.soc.edukacja:22878
pl.soc.edukacja.szkola:41663
Ukryj nagłówki
locke wrote:
> Patrz temat postu - nie wypowiadam się o WSZYSTKICH przedmiotach, ale
> o przyrodzie.
Nie ma to znaczenia - to nie zmienia meritum sprawy.
>> Zaś skoro mówisz o 5 latach...
>> "starzy" (doświadczeni) nauczyciele mieli więc już 5 lat na naukę
>> dydaktyki przyrody - czyli tyle samo ile trwają studia dzienne
>> Przy czym mieli o wiele więcej praktyk niż studenci
>
> Tyle samo mieliby młodzi nauczyciele. I nie chodzi mi (ani nie
> chodziło) o poziom nauczycieli DZIŚ, ale w chwili wprowadzenia
> przyrody do szkół.
Niezupełnie. O wprowadzeniu przyrody do szkół wiadomo było znacznie
wcześniej
(popobnie jak przy oddzieleniu gimnazjów)
Sam ten proces też trwał kilka lat - więc czas na uzupełnienie wiedzy był
Jeśli chcesz wiedzieć, jaką wiedzę powinni mieć uczniowie
"na wejściu" do gimnazjum (skoro mówisz o wiedzy z przyrody)
to ta informacja jest dostępna w podstawie programowej
(a niekoniecznie w programie)
Typowa wiedza (oczywiście tylko jej część) jest sprawdzana
w Sprawdzianie - a arkusze egzaminacyjne są dostępne
- są również analizy tego sprawdziau - czyli informacja
co uczniowie wiedzą, a co powinni wiedzieć.
> Powtarzam: pomysł z przyrodą był bardzo dobry,
> tylko wprowadzono ją zbyt szybko, zanim wykształcono odpowiednich
> nauczycieli i przygotowano dla nich warsztat. A skutki tego pośpiechu
> odbijają się czkawkądo dziś - co widać po poziomie wiedzy uczniów
> przychodzących do gimnazjum.
Gdybyś chciał mieć pewność, że są przygotowane warunki i nauczyciele,
to pewnie nie doczekałbyś sie przed emeryturą
(a i tak przygotowanie merytoryczne nauczycieli nie ma aż tak wieliego
wpływu
na poziom konkretnego ucznia...)
|