Re: Pytanie do XL

Data: 2015-06-08 23:24:44
Temat: Re: Pytanie do XL
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Anai pisze:

> Mały palec od lewej nogi daję obciąć, że u mojej babci była dUchówka,
> inaczej zwana brantrurą ;)
> ... że się tak na koniec wtrącę :D

Szkoda palca. Brantrura (właściwie: bratrura) to co innego. To piekarnik.
W piekarniku się piecze. Do tego potrzeba wysokiej temperatury, choć może
ona działac krótko. Więc bratrura zrobiona jest z blachy owiewanej wprost
spalinami z paleniska. W szbaśniku nie musi byc gorąco -- ma być ciepło.
Za to stan ten powinien utrzymywać się jak najdłużej. Przeto najlepiej
taką duchówke wykonać jako jamę otoczoną akumulacyjną ceramiką.

Usposobienie mam łagodne, żądny krwi nie jestem. Przyjmijmy zatem, że
dość będzie w ofierze obciąć paznokieć u małego palca lewej nogi.

--
Jarek