Re: Szczepienie przeciw żółtaczce zakaźnej

Data: 2007-04-14 23:48:06
Temat: Re: Szczepienie przeciw żółtaczce zakaźnej
Od: "Maria" <m...@k...com.pl>

Dziękuję za odpowiedzi.

> Z tym to różnie bywa...

> Mam zaplanowany zabieg chirurgiczny - internistka zaleciła trzykrotne
> zaszczepienie się przeciw WZW B /6 lat temu wzięłam 2 dawki szczepienia/.
> Pielęgniarka zasugerowała zbadanie poziomu przeciwciał w Sanepidzie. Okazało
> się, że wciąż mam wysoką odporność /dolną granicę stanowiło 10 mLU/ml,
> cokolwiek to by miało znaczyć - u mnie wyszło 49,8/. Chirurg potwierdził, że
> nie muszę się doszczepiać.
>
> I tak oto dzięki pani pielęgniarce uniknęłam niepotrzebnego wprowadzenia
> paskudztw do mojego organizmu - i niepotrzebnych wydatków.

> [...]

W moim przypadku chyba na przeciwciała nie ma szans, bo nigdy jeszcze
nie byłam szczepiona. Jedynie co mogło mnie uodpornić to przebywanie
jako małe dziecko z mamą, która przechodziła zakaźną żółtaczkę. Ale
wątpię czy to wystarczy.

A propos wprowadzania do organizmu paskudztw - czy są jakieś przeciwwskazania
do szczepienia z powodu stanu zdrowia?

Pozdrawiam
Maria