Re: Tiramisu-jaka śmietana?

From: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Tiramisu-jaka śmietana?
Date: Sun, 19 Oct 2003 22:19:05 +0200

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
news:bmuc4q$2b4$1@news.onet.pl...

> hmm... dodawanie do rosolu imbiru to pewnie dla Ciebie tez dziwaczny
pomysl.

Wrecz przeciwnie, dodaje czasem imbir a czasem gozdziki. To, ze uwazam, iz
przepisy na pewne potrawy, nalezace do kanonu kuchni swiatowej nalezy
traktowac z szacunkiem, wcale nie znaczy, ze nie potrafie byc w kuchni
tworcza. Przyklad z rosolem jest mocno chybiony, bo tutaj nie ma
kanonicznego przepisu.

> Ale z dziwacznych pomyslow rodza sie nowe , pyszne przepisy. Tu zmienisz,
> tam zmienisz, 10 razy udoskonalisz i voila!

Tylko wtedy nie powinno sie nadawac swojej tworczosci, ktora moze byc udana
lub wrecz przeciwnie, nazw potraw o takiej renomie i swiatowym zasiegu, ze
konsument (albo odbiorca przepisu, np. uczestnik grupy pl.rec.kuchnia)
spodziewa sie dokladnie tej potrawy a nie modyfikacji. Kazdy moze sobie
tworzyc co mu sie podoba, ale nazwy oznaczaja to co oznaczaja i nie nalezy
ich uzywac na okreslanie swoich pomyslow. Albo zaznaczac ze jest to
zmodyfikowana wersja. Nie jestem jakims zakutym lbem betonowym, nie trzymam
sie ksiazek kucharskich jak tonocy brzytwy lecz sama sporo eksperymentuje,
dlatego doskonale wiem ile trzeba wyczucia, doswiadczenia i respektu dla
kulinarnego dorobku zeby stworzyc cos na prawde godnego uwagi i jeszcze zeby
przepisy na takie tworcze modyfikacje serwowac innym.
Pyszne potrawy nie rodza sie z pomyslow dziwacznych tylko dobrych. Popartych
wyczuciem, wyobraznia i doswiadczeniem. I tak na prawde tylko nieliczni maja
do tego prawdziwy talent.

> widać ta konkretna grupowiczka nie planuje robic czegokolwiek ze sztuka.
> Chce zrobic cos nowego, pysznego.

Z postu wynika, ze chce zrobic tylko i wylacznie tiramisu!

> Z pewnoscia dodawanie do szarlotki
> kawalkow gruszek i maki razowej nie jest zgodne ze sztuka, ale efekt
powala
> :)

Moja droga Sasanko ;o), Wersji i wariacji nt. szarlotki jest mnostwo. Ciast
z jablkami i gruszkami, znakomitych lub takich sobie - setki. Jedne powalaja
inne nie. I co to ma do rzeczy?

Pozdrawiam, Agata Solon, naturalna