Re: Zastrzelić babcię ? (długie)

Data: 2004-09-16 11:55:53
Temat: Re: Zastrzelić babcię ? (długie)
Od: "proxy11" <p...@p...onet.pl>

Hmm
Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ciafgv$hrf$1@news.onet.pl...

Napisales cos czego nie rozumiem, i zastanawiam siewogole z kim tu mam do
czynienia:

ale moze po kolei:

> Mówią bardzo wiele. Co może powodować dzieckiem do tego stopnia, że na
> złość rodzicowi tłucze szybę w drzwiach? A przecież ojciec tak o niego
> dba... i ciągle "wychowuje" przy użyciu jakże skutecznych kar...

Niestety nie masz zupelnie racji. Dziecko, potrafi wyrazac rowniez swoja
zlosc (poza
np. wyrazaniem swoich innych uczuc i emocji). Raz to moze byc rzucenie
klockiem,
raz plucie, itp. Dzieci ucza sie tego z TV, przedszkola, rowiesnikow w
piaskownicy, rodzicow
a nawet wymyslaja same, zbicie szyby przez mojego syna (nie bylo mnie wtedy
w domu)
bylo prawdopodobnie odruchem na jaks sytuacje, kiedy zona zabronila mu
czegos,
w sakli roznego rodzaju zachowan to raczej umiejscowilbym w gornej skali
nieporzadanych zachowan,
i tak jak na rzucenie np. klockiem mozna zareagowac spokojnym zwroceniem
uwagi
ze tak sie nie robi, to na zbicie szyby juz nie, mozesz sie nie zgadzac ze
moim sposobem
wychowania ale ja osobiscie jesli juz stosuje kare (tylko o tym pisze, bo
dyskutujemy o tym, pisalem ze rozmawiam
z dziecmi itd.) to stopniuje ja w zaleznosci od stopnia czynu, po to tylko
zeby
dziecko wiedzialo ze dane zachowania jest np. wysoce nieporzadane

> "Dzieci są zawsze uśmiechnięte" a potem specjalnie walą w szybę na
> złość...

Hmm, gdybys znal psychologie, i to co Ci wyrzej napisalem, to byc zrozumial,
a moze wytrlumaczysz mi dlaczego np. dzieci (no moze juz nie dzieci) pija,
zabijaja, bija sie, biora narkotyki, itp. rzeczy, iel na to ma wplyw
srodowisko,
ich obserwacje, itp.

> Lanie pasem to nie kara tylko taki sadyzm rodzica wobec własnego
> dziecka.

Karanie cielesne nie jest sadyzmem, zauwaz, ze jest to jeden ze strodkow i
stopniowany, mozna np. odsunac dziecko,
dac lekkiego klapsa, pas to ostatecznosc ale przy wychowaniu jest czasem
niezbedny,
zauwaz ze duzo tu zalezy od charakteru, znam osobiscie mnostwo dzieci moich
znajomych
i widze, ze np, rodzice sa bardzo spokojnego charakteru (np. flegmatycy) i
dziecko po nich
odziedziczylo taki charakter, wystarczy tu powiedziec, sa tez takie dzieci
rodzicow, zwlaszcz chlopcy,
ze czasem nie ma innego sposobu na wychowanie, gdyz kolejne slowa do nich
nie trafiaja,
niektorzy maja po prostu naturalna sklonnosc do poznawania swiata przez
roznego rodzaju doswiadczenia, np.
wchodzenie na dzewa i "rozbrajanie zabawek". Przypomina mi sie tu relacje
mojej kolezanki z pracy, ktorej
chrzesniak "testowal" przedmioty wchodzac na stolek i skaczac na nie, Ona mu
na to pozwalala (bo widdywala
go sporadycznie i jako mloda osoba nie chciala sie wtracac w proces
wychowania i chciala zachowac dobre
realacje z nim) w kazdym razie slowa tu nie pomagaly, nie wiem jak sobie z
tym poradzili rodzice, ale ciekawy jestem
jakbys sie zachowal gdyby np. dziecko skoczylo na Twoja kamere DV za 4 tys.
i Ty byc oczywiscie porozmawial z dzieckiem,
potem w dziecku chec poznania przewazyla by zakaz i po kilk udniach dziecko
to samo by srobilo (z ciekawosci) np. z Twoja
wieza THX, oj dziecku wiele sie wybacza ale bez przesady

> Na ten sadyzm trzeba znaleźć "uzasadnienie".
> I ono jest 'MÓJ BÓL' ojciec przekazał dziecku. Ciekawe, że nie
> potrafił tego wykrzyczeć. Ta szyba tak zatkała emocje? A co się
> stanie np. po stłuczce samochodu? Ktoś będzie musiał zginąć...

Tutaj piszesz jakies bzdury, jaki bol?

> Zrozumiałbym klapsa w tyłek w chwilę po zdarzeniu, ale bicie pasem to
> przekroczenie granic.

hmm, moze mnie jeszcze zamkniesz w wiezieniu, le powiem Ci to nie jest
przekroczenie
zadnych granic, wrecz przeciwnie, brak zastosowania pewnego sposobu
postepowania powoduje
ze dzieci sa coraz bardziej rozwydrzone, to proces ktory sie juz od dawna
obserwuje, a moze
masz jakies kompleksy w ziwazku z tym i chcialbys zeby wszsycy uwazali to co
Ty myslisz

Ciekawe co by powiedział gdyby jego syn w wieku nastu lat wziął pasa i
> przylał mu za zrobienie czegoś na złość? (a brałby przykład z ojca) .

Jakby nie mial szacunku do rodzicow, to by mogl to zrobic, jednak szacunek
nie wynika
z tego jakie kary czy tez nie stosowali rodzice ale z zupelnie innych
rzeczy,
rozpacz ogrania ze tego nie rozumiesz

> Wychowanie pasem wychowuje właśnie świnie. Dresiarze i tym podobne
> mendy to najczęściej dojrzewające dzieci, które bito w domach.

Hmm, skore juz mnie wyzywasz od mend, swini i dresiarzy to tylko swiadczy
o Twoim niezwyklym chamstwie i miernym poziomie kultury, nic tylko
pogratulowac,
Zenada

Konczac dyskusje na temat wychowania moze zacytuje Ci kilka madrych uwag z
doswiadczen
psychologow:

"W przypadku operowania samymi nagrodami następuje utrwalenie się zachowań
pożądanych, nie są natomiast tłumione zachowania niepożądane"
- stosowanie nagrod bez stosowania kar powoduje, ze dziecko nie umie
kontrolowac zachowan nieporzadanych

"Gdy operuje się tylko karami następuje tylko tłumienie (często wyłącznie
okresowe) zachowań niepożądanych. Szczególnie niekorzystny wpływ mają kary
naruszające nietykalność i godność osobistą" - dlatego stosuje sie je
rownolegle

"
Nagrody i kary odgrywają szczególnie ważną rolę w procesie wychowania, w
wzmocnieniu pozytywnym lub negatywnym zachowań człowieka. Kary powinny
przyczyniać się do eliminowania zachowań niepożądanych , niezgodnych z
celami wychowania. " - to zalecenia psychologow

"

Badanie nad autentycznością kar w wychowaniu w rodzinie i szkole
potwierdziły skuteczność oddziaływania kary na zachowanie się uczniów. "

"Niekonsekwencje są częstym błędem w postępowaniu wychowawczym a szkodliwość
ich jest bardzo duża. Następuje wówczas kolejne utrwalenie i tłumienie
niewłaściwych zachowań. Prowadzi to do zaburzeń trudnych do zlikwidowania" -
to o czym pisalem nieco wczesniej

"Nagradzanie i karanie jest uzależnione od całokształtu życia rodzinnego i
systemu wychowania" - czyli "stopien nagrody i kary" jest sprawa
indywidulana dla kazdego wychowania

itd. itd.

oczywiscie wiele sie mowi o "humanitarnosci", biciu, znecaniu sie, wplywu
kar na psychike (niespomiernych) itd. ale wybacz, danie dziecku pasem w
tylek

nie jest zadnym znecaniem sie, byl to srodek stosowany przez anszych
rodzicow, dziadkow i jakos nikt ich nie wyzywal od swin i innych patologii
spolecznych jak Ty to robisz wobec mnie, wrecz przeciwnie wychowanie tamte
stawai sie za wzor ludzi, ktorzy obdarzenie byli silna psychika i innymi
porzadanymi cechami,

dlatego w wychowaniu nalezy laczyc rozne rzeczy, co nie oznacza ze dziecko
jest nietykalne i na wszytko mozna mu pozwalac, oczywiscie, jak to kazdy wie
w systemie wychowania nalezy stosowac roznego rodzaju srodki, jak pisalem
wczesniej, dziecko bierze przyklad z rodzicow, ale psianie ze dziecko np.
cos robi bo rodzicew to robia jest zwyklym idiotyzmem, moze tak byc ale nie
musi,

Daletog radzil bym na drugi raz troszke podwsciagnac swoje emocje i nauczyc
sie kultury dla drugiego czlowieka a nie popisywac sie chamstwem na liscie

Pozdrawiam

proxy