Date: Fri, 27 Oct 2006 16:29:00 +0200
Subject: Re: Zmiany w ustawach dot. szkolnictwa - projekt.
From: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts>
Content-Type: text/plain; format=flowed; delsp=yes; charset=iso-8859-2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <453bdc71$1@news.home.net.pl> <ehi1mc$t3p$1@news.onet.pl>
<453de1db$1@news.home.net.pl>
<u...@4...com>
<453e1961$1@news.home.net.pl>
<e...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<j...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<s...@4...com>
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <op.th23umfq26l578@borek>
User-Agent: Opera Mail/9.01 (Win32)
NNTP-Posting-Host: 85.128.58.82
X-Trace: news.home.net.pl 1161959340 85.128.58.82 (27 Oct 2006 16:29:00 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 47
X-Authenticated-User: bpp
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
ome.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19660
Ukryj nagłówki
On Fri, 27 Oct 2006 15:59:11 +0200, Agnieszka Krysiak <k...@g...pl>
wrote:
>> Ależ niech wciąga - tylko dlaczego się upierać, że interakcja ma polegać
>> na pisaniu właśnie w tym podręczniku?
>
> Bo jest to najłatwiejsze i najszybsze? Bo mnie, na ten przykład, szlag
> trafiał przy dzieciach/młodzieży, które przy notowaniu słówek/robieniu
> jakichkolwiek notatek - za każdym razem - zamykały książkę, otwierały
> zeszyt, szukały odpowiedniej kartki, zapisywały, zamykały zeszyt,
> otwierały ksiażkę, szukały strony, szukały miejsca, w którym przedtem
> byliśmy i - nie były się w stanie skoncentrować na materiale.
> O, albo czciciele podręczników wpisujacy uzupełnienia takich dialogów w
To jest zagadnienie z cyklu organizacja pracy, a nie z cyklu konieczność
mazania po książce.
>> Jakoś tak mimochodem przesunęłaś szanowanie książek na czczenie
>> podręczników... Może w takim razie przegniemy w drugą stronę i zaczniemy
>> o całkowitej rezygnacji z podręczników, zwłaszcza do języków obcych? ;)
>
> Nie przesunęłam - to jest czczenie - no bo czym jest stawianie na
> piedestale nietykalności czegoś, co jest zwykłym _narzędziem_? I do
> takiego celu zostało stworzone.
> Sprowadzenie zaś robienia notatek do mazania, czyli czegoś
> niszcycielskiego i szkodliwego jest oczywiście ....?
W którymś momencie mazanie po podręczniku oznacza zniszczenie jego
zawartości i ograniczenie jego przydatności. Nie wspominając już o tym, że
jakoś nieprzyjemnie mi się kojarzy z rozpowszechniającym się trendem do
nieszanowania absolutnie niczego. Patrz drugi aktywny wątek :(
Poza tym piedestał piedestałem, a szanowanie _narzędzia_ - szanowaniem. Ja
narzędzia szanuję, dlatego przez długie lata jak Młody potrzebował
śrubokręta, przychodzi do mnie i brał mój. Jego był zgięty, tępy albo
zgubiony - a ja po swoim nie mazałem ;)
A po książkach się nie maże i nie pisze, bo książki się szanuje. To tak w
skrócie ;)
Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj
a
http://www.bpp.com.pl/?left=dyslektyk-2&right=dyslek
tyk-2
|