Re: co dobrego zjesc/kupic na sycylii?

Data: 2003-08-02 12:15:22
Temat: Re: co dobrego zjesc/kupic na sycylii?
Od: "niktosia" <n...@N...gazeta.pl>

Autor:Sabinka (s...@w...pl)
Temat:Re: co dobrego zjesc/kupic na sycylii? (kaktus.....lekkie OT)

>Bedac na Sycylii bylam oczywiscie ciekawa wszystkich nowosci, glownie
>owocow. Mieszkalam w klasztorze siostr czesto obdarowywanych
>skrzynkami owocow, ja jak tylko cos nowego zobaczylam to musialam
>obmacac, obwachac i sprobowac. Raz np. rzucilam sie na dziwne
>jabluszka - zielone z zamszowata skorka - w smaku takie sobie bo to
>taki owoc do robienia marmolady, nawet jakos tak sie nazywa...

te "zielone jabluszka" to pigwa , ja uzywalam do herbaty zamiast cytryny :)

>No i raz przywiezli takie owoce co je pierwszy raz widzialam, jak sie
>pozniej dowiedzialam "fichi d'india", czyli opuncja.

Warto sprobowac cachi (kaki) troche podobne do opuncji figowej , delikatne w
smaku .
A bedac we Wloszech trzeba koniecznie sprobowac pieczonych lub gotowanych
kasztanow. :) Pierwszy raz nie bardzo mi smakowaly , byly jakies mdle , ale
teraz ilekroc jestem we Wloszech , musze koniecznie troche ich pozrec :) W
ogole kasztany sa pycha mozna je kupic w pudeleczku kandyzowane , doskonale
do deserow jak i konfitura lub dzem z kasztanow. Cos innego, ale warte
sprobowania.
Mnie Sycylia kojarzy sie z owocami morza , ktore nauczylam sie tam jesc i
nie kosztowaly fortuny:) a ze slodyczy .. wieczorem goracy briosche z lodami
.. mniam mniam , albo typowo sycylijski przysmak cassatta siciliana (jak dla
mnie troche mdly - robiony z ricotty) .. co jeszcze warto? No oczywiscie
arbuzy(anguria lub cocomero - zaleznie od dialektu))!!! Ktore sa zupelnie
inne niz te w ktore mozna kupic w
Polsce .. a ich waga bywa imponujaca - nawet do 20kg :)))
Owoce figi (fico) (nie mowic giga tylko fica... to pierwsze bluznierstwo) :P
slodkie , rozplywajace sie w ustach - oczywiscie pisze o owocach :)
Wlochy oczywiscie orzeszki pini (do pesto) , koniecznie parmezan lub gran
padano (delikatniejszy i o lagodniejszym smaku ) najlepiej w kawalku do
tarcia. Pyszna jest caciotta - miekki, okragly - zolty serek.Warto sprobowac
stracchino bialy, szybko dojrzewajacy serek do smarowania z krowiego mleka -
najbardziej lubie go jesc z bresaola (suszona, solona poledwica) polany
oliwa z oliwek i cytryna .... eh rozmarzylam sie :)))))
Z warzyw karczochy - przyzadzone na rozne sposoby.
No i oczywiscie to z czego slyna Wlochy .. pasta - makarony, kluski pod
wszelkimi postaciami z milionem sosow i za kazdym razem inne :) Pizza ktora
jest zupelnie inna niz u nas , chociaz mi osobiscie najbardziej smakuje
pizza a taglio .. czyli wchodzi sie do takiej pizzerii gdzie sa pizze na
wielkich kwadratowych tacach i wtedy zamawia sie kilka kawalkow w roznych
smakach , a dla lasuchow np z nutella

Z Sycylii warto przywiesc wino Marsala(biale likierowe wino z Sycylii) -
wlasnie takie ktore oryginalnie dodaje sie do tiramisu...

Nie wiem co jeszcze moge Ci polecic ... Napisz jesli jeszcze chcesz cos
wiedziec