Re: co w wielką sobotę

From: "serwessa" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co w wielką sobotę
Date: Wed, 4 Apr 2012 13:05:26 +0200
<jle5u5$gkk$1@usenet.news.interia.pl> <jle6rr$qcn$3@inews.gazeta.pl>
<jle9cn$m7f$1@usenet.news.interia.pl>
<uopnau19s8p4$.1t55mhafmmh13.dlg@40tude.net>
<jlfp0i$8dn$1@node2.news.atman.pl>
<b91ny7p8x2an$.110app16vuq20.dlg@40tude.net>
<jlfrgc$b54$1@node2.news.atman.pl> <jlglic$abf$1@inews.gazeta.pl>
<jlgpd2$2g3e$2@sodden.amu.edu.pl>
<v...@4...net>
<jlh2u6$96e$1@inews.gazeta.pl> <8...@4...net>

news:8ixgv3qvf0t4.9m2nsb34g1kh.dlg@40tude.net...

> Na pewno gotowane, bo się nimi (po poświęceniu) rodzina przy stole dzieli
> jak opłatkiem w Wigilię Bożego Narodzenia. A czy zdobione, czy nie, to już
> raczej kwestia preferencji i organizacji.
> --

No o to mi właśnie chodzi. W rodzinie męża normalne jest święcenie jajek
surowych, gotowanie ich rano i w taki sposób, że każdy dostaje jedno cale
jajko. U mnie zawsze było tak, że jajko do święconki było ugotowane, z
rozłupana troche skorupką szło do koszyczka, a później pokrojone na tyle
cześci ile osób przy stole i najstarszy w rodzinie częstował innych, wszyscy
składali sobie życzenia itp. Coś jak z opłatkiem właśnie.
A mąż i teściowe gotowanego dzień wcześniej jajka nie tkną, bo juz zepsute i
się potrują. Malowanego na jakikolwiek sposób też nie tkną, ale to już
mniejszy problem.
Dla mnie to jajko, dzielenie się jednym, a nie każy swoje, składanie życzeń
to taki symbol dodający jeszcze magii i wzruszeń tym świętom. Gotowana przed
śniadaniem, zeby była świeża i ciepła wczorajsza święconka to już nie
to...Kiełbasę ze święconki też rano gotują.
A Święta w tym roku u nas.