Re: czosnek - jak rozpoznać

From: Bożena <n...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: czosnek - jak rozpoznać
Date: Mon, 14 Feb 2011 15:25:14 +0100

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message
news:4d58feb4$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
| Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości
|
| Niekoniecznie

| Dokladnie. I delikatniejszy (Chinski) .

| NJIkt nie wie dlaczego, ale tak jest. Jednakze dostalem kiedys od swojej
| rodziny zajmujacej sie chodowla czosnku czosnek POLSKI, ale bialy :-(

Są różne gatunki czosnku (w takim Auchan sprzedają chyba z 5 czy 7 różnych,
w tym lekko fioletowy hiszpański). Jest czosnek tzw. letni i zimowy. Np.
moja mama ma jak letni (o lekkim zabarwieniu fioletowym - cały lub tylko
końcówki, ten nie nadaje się do długiego przechowywania), tak i zimowy
(całkowicie biały, można przechowywać aż do wiosny). Co do wielkości, to z
doświadczenia wynika, że to zależy tylko i wyłącznie od warunków, w kórych
czosnek rośnie - gleba, woda, słońce itp., może trochę od gatunku, choć u
mamy wszystkie rosną pięknie.

Zgadzam się, że ten produkcji chińskiej jest słabszy w smaku i mniej
aromatyczny, niż polski. Natomiast czasami mam wrażenie, że ten polski z
fioletowymi końcówkami jest właśnie letni (ustawiane pod nabywcę, który jest
święcie przekonany, "że filetowy = polski, a biały = chiński") - sprawdzałam
u wielu różnych sprzedawców i u wszystkich bardzo mocno zalatywał stęchlizną
(w przeciągu ok. miesiąca i w 2 różnych miastach, więc wyjaśnienie wadliwa
partia lub zły magazyn odpadają).

Bożena.