Re: jak powiedziec?

Data: 2020-08-31 17:53:31
Temat: Re: jak powiedziec?
Od: trybun <M...@j...cb>

W dniu 31.08.2020 o 08:37, gazebo pisze:

> twoja jest tu kluczowe

I nie tylko tu.. Moja wersja jest dla mnie nadrzędna. A o ile ktoś ma
jakieś wobec mojej formy zarzuty i wykaże że to ja się mylę to chętnie
wysłucham i się ustosunkuje, bo jak na razie "nie" dla samego "nie" to
dla mnie żaden argument.

> i to nie jest Miodek
> ====
> Forma tę powinna być używana w bierniku, np. ,,Daj mi tę książkę",
> forma tą - w narzędniku, np. ,,Wszędzie chodzę z tą książką". W
> potocznej polszczyźnie mówionej aprobuje się używanie formy tą także w
> bierniku, ale w piśmie należy przestrzegać różnicy między tę i tą.
> ====

Ale właśnie od niego oczekuję czegoś więcej niż bezmyślnego czy
złośliwego wykoślawiania polskiej mowy.

  No, nie wymyślajcie zangielszczeń i w wypadku książki że niby ma się
inaczej mówić a inaczej pisać.

> ciekawe jak wyplenisz historyczne zapozyczenia niemieckie i francuskie
> :] a to co napisales nie odzwierciedla tego co konkretnie znaczy

To akurat zadanie dla ludzi pokroju Miodka, i oczywiście polskich mediów
i będących na ich usługach tzw celebrytów.. Tymczasem widać że na dzień
dzisiejszy są oni wszyscy zaprzątnięci dokładnie czymś odwrotnym.

Ale "grę zaczyna np. B. Kurek" chyba każdy Polak rozumie.. Naprawdę nie
trzeba dużo czasu aby w w krótkim czasie wrócić do jedynej tak właściwie
rzeczy (mowa ojczysta) która mogłaby Polaków łączyć.