Re: jak powiedziec?

Data: 2020-08-31 08:37:17
Temat: Re: jak powiedziec?
Od: gazebo <g...@j...com>

W dniu 29/08/2020 o 08:17, trybun pisze:

> Gdyby nie kaleczył to nie byłoby moich uwag.  Ta jego wersja polszczyzny
> mocno koliduje z moją wersją.

twoja jest tu kluczowe

> Nic nie wolę, chcę tylko żeby jezyk polski nie był propagowany jak
> jakieś kuriozum dla obcokrajowca i oczywiście dla tych myślących
> Polaków. Proszę mi powiedzieć jak ma brzmieć moje pytanie na wypowiedź
> że lektor widział "TĘ" dziewczynę? Mam zapytać "którĘ" dziewuchę ty
> widziałeś, czy którĄ?  Jak dla mnie to nie ma żadnych, absolutnie
> żadnych wskazań do zasadności używania "ę" w takich przypadkach.

i to nie jest Miodek
====
Forma tę powinna być używana w bierniku, np. ,,Daj mi tę książkę", forma
tą - w narzędniku, np. ,,Wszędzie chodzę z tą książką". W potocznej
polszczyźnie mówionej aprobuje się używanie formy tą także w bierniku,
ale w piśmie należy przestrzegać różnicy między tę i tą.
====

> Rozpoczęcie gry, odbiciem. nie musi  wszystko być smarowane amerykańskim
> g*nem, zwłaszcza w polskich mediach.

ciekawe jak wyplenisz historyczne zapozyczenia niemieckie i francuskie
:] a to co napisales nie odzwierciedla tego co konkretnie znaczy

--
gazebo