Re: jak powiedziec?

Data: 2020-08-29 09:17:47
Temat: Re: jak powiedziec?
Od: trybun <M...@j...cb>

W dniu 26.08.2020 o 17:40, gazebo pisze:

> tylko, ze on nic nie kaleczy

Gdyby nie kaleczył to nie byłoby moich uwag.  Ta jego wersja polszczyzny
mocno koliduje z moją wersją.

> to ty wolisz tĄ dziewczyne zamiaste tĘ dziewczyne, mozesz mi to jakos
> umotywowac?

Nic nie wolę, chcę tylko żeby jezyk polski nie był propagowany jak
jakieś kuriozum dla obcokrajowca i oczywiście dla tych myślących
Polaków. Proszę mi powiedzieć jak ma brzmieć moje pytanie na wypowiedź
że lektor widział "TĘ" dziewczynę? Mam zapytać "którĘ" dziewuchę ty
widziałeś, czy którĄ?  Jak dla mnie to nie ma żadnych, absolutnie
żadnych wskazań do zasadności używania "ę" w takich przypadkach.

> to jak to nazwiesz w siatkowce? przerzucaniem pilki przez siatke? w
> sumie czemu nie

Rozpoczęcie gry, odbiciem. nie musi  wszystko być smarowane amerykańskim
g*nem, zwłaszcza w polskich mediach.