kaczka pieczona - jak?

1. Data: 2006-04-08 15:07:03

Temat: kaczka pieczona - jak?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Kupiłam na Święta kaczkę zamrożoną i zastanawiam się jak ją najlepiej upiec.
Mam kilka przepisów ściągniętych kiedyś z sieci (nawet sama kiedyś komuś
podawałam orientacyjnie), ale potrzebuję jakiegoś sprawdzonego.
Kilka lat temu piekłam kaczkę z jabłkami w środku i nie wiem, co zrobiłam
źle, ale na wierzchu miałam prawie spaloną, a w środku surową.
Macie jakieś sprawdzone i przetestowane najlepiej wielokrotnie przepisy na
kaczkę?
Będę szalenie wdzięczna za podpowiedzi.
Dzięki.
Pozdrawiam
Barbara

2. Data: 2006-04-08 16:22:14

Temat: Re: kaczka pieczona - jak?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> źle, ale na wierzchu miałam prawie spaloną, a w środku surową.
> Macie jakieś sprawdzone i przetestowane najlepiej wielokrotnie przepisy na

Zbyt wysoka temperatura piekarnika, z jabłkami najlepsza...

3. Data: 2006-04-08 16:46:38

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zbyt wysoka temperatura piekarnika, z jabłkami najlepsza...

A jakie przyprawy najlepiej dodać? I w jakiej dokładnie temperaturze powinno
się piec kaczkę?

Dzięki.
Pozdrawiam
Barbara

4. Data: 2006-04-08 17:48:46

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Barbara K. napisał(a):

> A jakie przyprawy najlepiej dodać? I w jakiej dokładnie temperaturze powinno
> się piec kaczkę?

Zaraz, zaraz... to pieczenie *kaczek* i w ogóle używanie ich w celach
konsumpcyjnych nie jest teraz w Polsce zakazane?

Pozdrawiam, prawie świątecznie!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

5. Data: 2006-04-08 17:58:41

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie przyprawy najlepiej dodać?

Zdecydowanie majeranek.

6. Data: 2006-04-08 19:17:35

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprościej - sól i majeranek - nie żałować;)
Nie daję żadnych innych przypraw, bo uważam, że mięso kaczki jest tak
smaczne, że nie należy go "przedobrzyć".
Jabłka do środka - opcjonalnie, ja nie daję.

Sposób pieczenia - kładę przyprawioną kaczkę na ruszt, pod spód daję blachę
będącą w standardowym wyposażeniu piekarnika. Na blachę leję wodę i w
trakcie pieczenia uzupełniam ją w miarę potrzeby - uwaga- nie zapomnij o
uzupełnianiu! Jest to świetny sposób pieczenia, bo:

- tłuszcz ścieka na blachę do wody, więc nie ma swądu spalonego tłuszczu
- kaczka jest b. soczysta
- ma pięknie zrumienioną skórę

Piekę w termoobiegu, ok 200 st. C.

Pozdr. Ewa

7. Data: 2006-04-08 20:29:06

Od: Izza <i...@c...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Apr 2006 17:07:03 +0200, Barbara K. napisał(a):
> [...]

w miseczce wymieszaj przecisniety przez praske czosnek,
majeranek i sol (mozna dodac odrobine oleju, zeby sie lepiej mieszalo)
i porzadnie natrzyj tym kaczke. w srodek kaczki upchnij pokrojone i obrane
i odgniazdowane jablka. niech kaczka troszke polezy w przyprawach, a potem
wloz kaczke w brytfanke wlej w nia odrobine wody i
piecz - jesli sie da to w czasie pieczenia sprobuj ja obrocic, jesli nie,
to tylko polewaj ja sosem z pieczenia. jesli braknie sosu to podlej
niewielka iloscia wody.

jakis czas temu kupilam kaczke i zanim ja zamrozilam wlasnie natarlam ja
przyprawami i nafaszerowalam jablkami. taka kaczke zawinelam w folie i
zamrozilam, pozniej juz tylko zamrozona kaczke wlozylam w brytfanke i
pieklam. wyszla przepyszna:)

--
Izza

8. Data: 2006-04-09 00:48:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Izza" <i...@c...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
> przyprawami i nafaszerowalam jablkami. taka kaczke zawinelam w folie i
> zamrozilam, pozniej juz tylko zamrozona kaczke wlozylam w brytfanke i

Do obracania musi być zaszyta, aby nadzienie nie wypadało w czesie obróbki.
Nadziewać można różnymi nadzieniami głównie kasze. Także z grzybami.
Inna sprawa jaka jest to kaczka - jeżeli zwykła to wszystkie w/w prace są
opisane, jeżeli mus-kus to warto wykorzystać jej chude mięso i potraktowac
jak dziką. Z tym, że wymaga uważnego usunięcia resztek upierzenia...

9. Data: 2006-04-09 08:31:12

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piecz - jesli sie da to w czasie pieczenia sprobuj ja obrocic, jesli nie,
> to tylko polewaj ja sosem z pieczenia. jesli braknie sosu to podlej

A w jakiej temperaturze pieczesz i jak długo?
Dzięki serdeczne.
Pozdrawiam.
Barbara z kaczką w zamrażalniku

10. Data: 2006-04-09 08:33:48

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzupełnianiu! Jest to świetny sposób pieczenia, bo:
> - tłuszcz ścieka na blachę do wody, więc nie ma swądu spalonego tłuszczu

I jest dopieczona w środku a nie spalona na wierzchu? Jak długo ją pieczesz?

Dzięki bardzo.
Pozdrawiam.
Barbara

Żurek