Re: kaczka pieczona - jak?

From: "Panslavista" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kaczka pieczona - jak?
Date: Sun, 9 Apr 2006 02:48:00 +0200

"Izza" <i...@c...poczta.onet.pl> wrote in message
news:slrne3g8d1.moo.iza_bella@ssc.org...

> w miseczce wymieszaj przecisniety przez praske czosnek,
> majeranek i sol (mozna dodac odrobine oleju, zeby sie lepiej mieszalo)
> i porzadnie natrzyj tym kaczke. w srodek kaczki upchnij pokrojone i obrane
> i odgniazdowane jablka. niech kaczka troszke polezy w przyprawach, a potem
> wloz kaczke w brytfanke wlej w nia odrobine wody i
> piecz - jesli sie da to w czasie pieczenia sprobuj ja obrocic, jesli nie,
> to tylko polewaj ja sosem z pieczenia. jesli braknie sosu to podlej
> niewielka iloscia wody.
>
> jakis czas temu kupilam kaczke i zanim ja zamrozilam wlasnie natarlam ja
> [...]

Do obracania musi być zaszyta, aby nadzienie nie wypadało w czesie obróbki.
Nadziewać można różnymi nadzieniami głównie kasze. Także z grzybami.
Inna sprawa jaka jest to kaczka - jeżeli zwykła to wszystkie w/w prace są
opisane, jeżeli mus-kus to warto wykorzystać jej chude mięso i potraktowac
jak dziką. Z tym, że wymaga uważnego usunięcia resztek upierzenia...