Re: kulinarne wpadki

Data: 2000-04-04 16:25:06
Temat: Re: kulinarne wpadki
Od: Renata MALKOWSKA <r...@s...waw.pl>

(...)
> " Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze nie było w Polsce kuchenek
> mokrofalowych...." próbowałam w UK UGOTOWAĆ ( sic!) SUROWE ( sic!) jajko w
> mikrofali.....
(...)

Pewnego pieknego dnia, a bylo to przed Wielkanoca 1998,
ugotowalam wieksza ilosc jajek na twardo w mikrofalowce.
Pamietam, ze wkladalam je do garnka z woda i dopiero wtedy
wlaczalam urzadzenie. Nie pytajcie na jaki czas bylo ustawione,
gdyz byl to czas ustalany testem (kilkakrotnie wyjmowalam jajka i
sprawdzalam krecac na stole czy juz sa na twardo). Eksperyment
byl wynikiem koniecznosci przygotowania tego dnia
"sniadania Wielkanocnego" dla Zespolu liczacego 20 osob - czyli
jajek bylo min. 20. Nie mielismy dostepu do normalnej kuchni, a z
jakiegos powodu osoby, ktore mialy przygotowac poczestunek, nie
wywiazaly sie z zadania (o czym dowiedzialam sie tego ranka
wlasnie). Pomimo lojalnego uprzedzenia przez niektorych sposrod
wspolpracownikow, ze gotowanie jajek w kuchence - grozi wybuchem
;) - zaryzykowalam. Doswiadczenie zakonczylam wynikiem
pozytywnym, jajka w majonozie byly ok., tylko zle schodzila z
nich skorupka (co moglo byc wynikiem nie schlodzenia jajek z
braku czasu). Moge odszukac swiadkow "gotowania", a swoja droga
ubaw mieli niezly i okreslone ilosci alkoholu niektorzy z nich
przegrali ;).

Ale to bylo a propos tego co sie udalo. Teraz cos o tym co sie
nie udalo. Bylo tego sporo (i wciaz sie zdarza ;) ). Najbardziej
utkwil mi w pamieci moje doswiadczenie kulinarne z sympatia mojej
starszej siostry, kiedy to aby czyms chlopaka zajac - siostra
sie spozniala, a On cierpliwie czekal; do tego wszystkiego byl
sympatyczny i nie mialam o czym z Nim rozmawiac (roznica wieku
ok. 7 lat - ja mialam +/- 12) - wymyslilam, ze poniewaz na obiad
mialy byc kopytka, ktore nota bene miala przygotowac siostra -
zrobimy je sami, przynajmniej nie bedziemy glodni. Pomysl sam w
sobie moze nienajgorszy - jednak ze wzgledu na fakt, ze ja
dopiero zaczynalam kucharzyc, a On tez wczesniej nigdy kopytek
nie robil (co okazalo sie pozniej) - nasz "pierwszy raz" ;) (a w
zasadzie jego efekt) byl oplakany i nie nadawal sie do spozycia
... ;)

Pozdrawiam
R.