Re: laserowa korekcja wady wzroku

Data: 2003-10-19 13:29:49
Temat: Re: laserowa korekcja wady wzroku
Od: "Robert" <u...@o...pl>

bmu2t9$qhm$...@n...news.tpi.pl,
Elinor <elinor@usun_to.op.pl>:

> Mam 22 lata (czyli dopiero od roku kwalifikuje sie do zabiegu
> laserowego). Ostatnie moje wyniki badania wzroku pochodzą ze stycznia
> br. i juz sa chyba nie aktualne bo słabiej widzę - szczególnie w
> soczewkach.

A wiec sie _nie_ kwalifikujesz. Sam wiek jest tylko orientacyjnym
wykladnikiem stalosci wady, mozna rzec - warunkiem koniecznym. Wada powinna
byc zupelnie stabilna przynajmniej od roku, a wiec musisz jeszcze
przynajmniej pare latek poczekac tak czy siak.

> Pani doktor zapisała mi następujące okulary: OP -3, OL -
> 3.25 oraz soczewki: OP -2.75 OL -3.0. Mam stwierdzony astygmatyzm:
> -0.5 w obu oczach ale nie toleruje szkieł cylindrycznych. Wiem, że
> nie jest to bardzo duża wada

W ogole nie jest duza :)

> ale ja od kilku lat marzę o tym by nie
> nosić okularów - stąd moje wczorajsze rozczarowanie oraz post.

Rozumiem. Pamietaj jednak, ze zabieg laserowy to nie jest tak zupelnie
kosmetyczna procedura, jak sie moze wydawac po przeczytaniu niektorych
ulotek. Rozne rzeczy, nawet przy najlepszym sprzecie i operatorze, moga sie
dziac - tego ryzyka powinnas byc swiadoma. Ponadto nalezy sie liczyc z tym,
ze jakosc widzenia po zabiegu laserowym moze byc nie tak doskonala jak
obecnie z najlepsza korekcja.
Generalnie przy niskich wadach (jak Twoja), wyniki sa lepsze, ale z drugiej
strony ma sie tez wiecej do stracenia w przypadku powaznych powiklan.

No ale masz pare latek, aby sie zastanowic ;)

--
Robert