Re: no?e kuchenne

Data: 2009-12-13 18:33:18
Temat: Re: no?e kuchenne
Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl>

In article <c...@4...com>,
Jacek Szaniawski <i...@n...com> wrote:

> a jaka temperatura i czas jest wystarczajacy?

Sterylizacja w autoklawie przebiega w temperaturze znacznie pow. 100
stopni C. przy czym czas trwania jej poszczególnych etapów zależy od
rodzaju sterylizowanego materiału.

>czy chemiczne odkazajace
> oddzialywanie proszku do mycia ma jakies znaczenie?

O jaki konkretnie składnik proszku do mycia Ci chodzi?

> wystarczy odpowiednio ulozyc w zmywarce. noze ocierajac sie o siebie
> stepia sie nawet w zwyklym zlewie.

Tak. Rozumiem, że myjesz zwykle noże kuchenne wkładając je hurtem do
zlewu z gorącą wodą, a następnie intensywnie nimi potrząsasz.

> generalnie - jakie masz podstawy do tego co napisales? wiesz to z
> jakis badan, czy sam to wymysliles?

Taką informacje podają np. firmy Victorinox i Zwilling:

<http://www.victorinox.ch/index.cfm?page=302&lang=E>
<http://www.zwilling.com/en-WW/Product-Range--sortim
ent/Knives--knives/Ch
apter--kapitel/Care-and-treatment-of-knives--210.htm
l>

Władysław