Re: sajgonki

From: "Wkn" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sajgonki
Date: Wed, 5 Dec 2001 11:28:45 +0100

Użytkownik sassanach <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ukrsu$e4u$...@n...tpi.pl...
> Moje uwagi na zas, jeslli ktoś zdecyduje sie robic to po raz pierwszy:
> - nalezy uważać pzry tych papierach, bo bardzo latwo sie rozrywają
> - do smażenia dobrze wybrac dużą głęboką patelnie i nie kłaśc zbyt duzo
> sajgonek na jeden raz, bo mają tendencje do "sklejania sie" ze sobą jesli
> sie zetkną i wtedy caly wysiłek na nic
> - do farszu można dodac surowe jajko, wtedy będzie bardziej spójny

To jeszcze moje uwagi:
Papiery po namoczeniu, zawinięciu w nie farszu nalezy zostawić do
wysuszenia. Potem smażyć w głebokim oleju, krótko! Jesli się mocniej
przyrumienią mogą byc niesmaczne i kruszyć się. W jeden rulonik nie pchac za
dużo farszu.

Dla zainteresowanych inną wersją sajgonek:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=54

około 10 sztuk papieru ryżowego
30 dag mielonego mięska
kilka chińskich grzybów
kilka sporych pieczarek
garść makaronu sojowego
średnia marchewka
cebula
3-4 liście kapusty pekińskiej
pół puszki kiełków sojowych
sos sojowy
sól, pieprz, ostra papryka
olej do smażenia Grzyby chińskie wrzucić do wody i pogotować 30 minut. po
tym czasie osączyć, odciąć nóżki, a kapelusze pokroić w cienkie paseczki.
Mielone mięsko, np. wołowinkę (ja mielę sama, jest wtedy chude i
smaczne)lekko podsmażyć z solą i pieprzem. Przerzucić do głębokiej miski.
Cebulkę pokroić w kostkę, podsmażyć na złoto. Pieczarki poddusić na patelni
z solą, a potem drobno pokroić. Marchewkę pokroić w słupki, tez poddusić.
Liście kapusty w paskach leciutko podsmażyć. Makaron sojowy wrzucic do
wrzątku i zostawić pod przykryciem na 3 minuty. Potem odcedzić i pokroić na
kilkucentymetrowe paski.
Wszystkie składniki farszu wymieszać razem, dodając 2 łyżki sosu sojowego,
jajko, sól, pieprz i ostrą paprykę.
Każdy płatek papieru ryżowego zanurzyć na chwilkę w ciepłej wodzie, położyc
na deskę aż zmiękną (nie powinny się stykac, bo się posklejają), nakładać
farsz i zawijać w niewielkie ruloniki. Jeśli robicie małe sajgonki wystarczy
jeden placuszek ryżowy, ale może się zdarzyć, że papier się rwie albo
lubicie więcej farszu - wtedy każdą sajgonkę zawińcie w dwa placuszki.
Gotowe ruloniki pozostawić do wyschnięcia papieru ryżowego.
Smażyć krótko w głębokim gorącym oleju.
Podawać z gotowym słosko-pikantnym sosem chili, np. tao tao.
Z tym sosem są rzeczywiście rewelacyjne.

Wkn