Re: tarta - problemy

Data: 2005-01-14 12:32:41
Temat: Re: tarta - problemy
Od: "Asia" <a...@w...pl>

Użytkownik "Aggie" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
news:675c.00000edb.41e78626@newsgate.onet.pl...
> W jakiej temeraturze i jak dlugo nalezy piec ciasto na tarte? Moje
> ciasto wydawalo mi sie troche 'zakalcowate', i nie wiem, czy nie pieklam
za
> krotko?

Tartę robi sie zazwyczaj (zawsze?) z ciasta kruchego, proszku do niego nie
dodajesz i oczywiście nie będzie ono nigdy wyrośnięte a jedynie upieczone

ja zwykle robiłam tak: podpiekałam nakłuty widelcen spód przez ok 10-15
minut, a potem wykładałam na to farsz i zapiekałam jeszcze 15-20 minut.
ciasto było ok.

efekt niedopieczonego ciasta moze byc spowodowany albo zbyt wodnistym
farszem, którym nasiąka ciasto i robi sie takie gumowate
ponoc tez zbyt długie wyrabianie kruchego ciasta moze sprawić, że będzie ono
gumowe a nie kruche.

tyle moich spostrzeżeń
:)

Asia