Re: tortillas, fajitas i burritos

From: "eM" <...@...c>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: tortillas, fajitas i burritos
Date: Wed, 4 Aug 2004 13:19:00 +0100
Sender: m...@p...onet.pl@81.171.158.34

ja pytam, "eM eL" odpowiada:

> Tak. My mamy specjalna elektryczna "tortillera" do tego celu, ale
> mozna i na patelni i na blasze byle bez tluszczu.
>
> Tortillas z maki zbozowej -wychodzi przecietnie 12 duzych tortillas:
> Z maki kukurydzianej sa inne proporcje ale ta sama idea.

Wczoraj probowalam. Przepis byl podobny, ale glowe dam, ze nie bylo w
nim proszku do pieczenia. Jedym slowem - mi nie wyszlo. Albo
przez ten proszek, albo patelni teflonowej nie da sie tak porządnie
rozgrzac jak zeliwnej. Albo ciasto rozwalkowalam za grubo. Moje
tortille byly jasne, mączne, niedopieczone i obrzydliwe [większa i
grubsza i mokra wersja bezsmakowego koscielnego oplatka ;-( ]

> Robienie tortillas jest dosyc monotonne :-))) Lepiej kupic.

No wiem. Widzialam w sklepie. Z resztą wszystko, co robie, jest do
dostania w sklepach ;-). Chcialam sama. A meksykanskie tortille
uwielbiam, choc nigdy w Meksyku nie bylam, jedynie w meksykanskiej
restauracji. Wniosek - w restauracji, to pewnie tez kupne, a nie
wlasnej roboty :-(.

Ale ja sie tak latwo nie poddam :-). Zrobie raz jeszcze wg Twojego
przepisu, zakupiwszy oczywiscie "vegetable shortening".

A jak znajdziesz chwilkę i brak inspiracji na inne bardziej pozyteczne
zajęcia, to moglbys mi wyjawic, jak przyrządzasz farsze na fajitas i
burritos. Z trzymaczami do serwetek papierowych z komunistycznych
stolówek to sobie na razie dam spokoj, choc niewątpliwie beda mi się
snic po nocach :-)))).

Pozdrawiam serdecznie,
eM

PS. I wlasnie zauważylam, ze corn tortillas tez są popularne, to mi -
bardzo Cie proszę - wylóż starannie te proporcje do tortillas
qqrydzianych.

PS2. Nie mowiwszy nigdy o tortillas po polsku, czy dobrze sobie radzę?
;-). Czy to jest ta tortilla, te tortille? Bo z meksykanskim językiem u
mnie grubo na bakier :-). Zwlaszcza ze trzeba jeszcze odroznic
latynoskie podplomyki/placki/nalesniki od omletu z Hiszpanii.