Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-fo
r-mail
From: "Hermiona" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Date: Sat, 28 Oct 2006 19:13:12 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <ei0339$lk8$1@news.onet.pl>
References: <ehob5s$5va$1@atlantis.news.tpi.pl> <ehog0d$652$1@news.onet.pl>
<3r215wltb4w6$.dlg@chomik1979.pl> <ehq4p0$u9j$1@news.onet.pl>
Reply-To: "Hermiona" <b...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087207004195.chello.pl
X-Trace: news.onet.pl 1162055593 22152 87.207.4.195 (28 Oct 2006 17:13:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Oct 2006 17:13:13 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Sender: 5DQXqylpyq4Jk98Bo6/wDE1Pi8u7x1xt86crv3uPfbo=
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19698
Ukryj nagłówki
Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości
news:ehq4p0$u9j$1@news.onet.pl...
> chomik<chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>
> news:3r215wltb4w6$.dlg@chomik1979.pl
>
>>
> Najlepiej niech zrzucą winę na zmarłą córkę ("bo zbyt wstydliwa i zbyt
> wrażliwa była").
Tak, wiecie co, mam wrażenie, że psycholodzy i inni są szkoleni wyłącznie do
pracy
z dzieciakami trudnymi i niewrażliwymi. Wrażliwość jest traktowana jak wada
dziecka, wszyscy stają wyłącznie w obronie łobuzów (trzeba im pomóc itd.).
Tak, trzeba im pomóc, ale trzeba i chronić tych wrażliwych, dobrych,
skromnych.
Może zaraz spadnie na mnie lawina krytyki, ale jestem za podziałem gimnazjów
lub
przynajmniej klas w gimnazjach pod względem poziomu nauczania i takaż
selekcja uczniów. I nie byłaby to moim zdaniem dyskryminacja, tylko
pomogłoby to wszystkim.
Ci słabsi przerabialiby troche okrojony materiał, ale dokładniej, przy
dłuższym tłumaczeniu, większym
ćwiczeniu. Fakt, nie mieliby szans zrobić najtrudniejszych zadań z testów,
ale za to potrafiliby zrobić prostsze
i pewnie mieliby więcej punktów niż zdobywają teraz. A i uczyć może by się
im bardziej chciało, a wtedy mniej by
rozrabiali. Rozumiem, że jeśli dostanie się siódmą 1 z jednego przedmiotu, a
na lekcji
siedzi się jak na tureckim kazaniu to opadają ręce i odechciewa sie
wszystkiego.
Z drugiej strony jeśli nauczyciel dostosuje poziom do tych najsłabszych -
lepsi nudzą się i wtedy oni
szukają sposobu na uatrakcyjnienie lekcji rozrabianiem. Nie mówiąc o tym, że
marnuje się ich potencjał.
Niechby realizowali rozszerzony program nauczania.
To, że nauczyciel ma dostosować zadania dla każdego to czysta teoria - ma
tak mało czasu na
realizacje programu, że o tym nie ma mowy.
Niestety, z tego co słyszę w mediach, to psychologowie i pedagodzy chcą
jedynie dostosowywać poziom w dół !
Pozdrawiam
Katarzyna + Danusia (3gimn.) + Agatka (6 klasa)
|