Re: wieprzowina z Aldi

Data: 2017-02-14 16:58:19
Temat: Re: wieprzowina z Aldi
Od: Pszemol <P...@P...com>

e-Quarter-Slab-Country-Pepper-Bacon/133554282?wmlspa
rtner=wlpa&selectedSellerId=431&adid=222222222280611
51147

> Kucharz nie tyle odsalał przed gotowaniem, lecz gotował w tym właśnie
> celu. Powstawał przy tym rozsoł jako jeden z produktów rozsalania.
> A temu wywarowi z czasem uproszczono nazwę na "rosoł" lub "rosół".

O, to bardzo ciekawe co mówisz...
Czyli takie solone szyneczki i boczusie, szczelnie zafoliowane, można
zabrać do plecaka na wielodniową wycieczkę w góry, pod warunkiem że ma się
ze sobą kociołek do gotowania rozsołu :-))) A co z tym rozsołdm można
zrobić? Nie będzie zbyt słony na np krupnik? :-)))

> To może być jakoś związane z procesem rozmrażania przed paczkowaniem
> i sprzedażą.

A' propos rozmrażania i paczkowania, na tej samej etykiecie oroducent
sugeruje aby do 22 lutego skonsumować albo **zamrozić**. Czyli potwierdza
się teza, że jeśli rozmrożone mięso było cały czas w lodówce, zimne, to
można śmiało zamrozić ponownie...

> I rosoł staropolski sztucznie gotowany,
Do którego pan Wojski z dziwnymi sekrety
Wrzucił kilka perełek i sztukę monety,
Taki rosoł krew czyści i pokrzepia zdrowie.

Dobre! Wiara czyni cuda :-)