Doskonały i prosty przepis na placek drożdzowy ze sliwkami

następny post »
From: "cherokee" <c...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Doskonały i prosty przepis na placek drożdzowy ze sliwkami
Date: Tue, 23 Aug 2005 11:44:49 +0200

Znalazłam w sieci przepis na placek drożdzowy ze sliwkami, który jest bardzo
prosty w wykonaniu, nie wymaga poswiecenia mu połowy dnia a smakuje
doskonale. Ciasto posypałam kruszonką wg przepisu chyba Qdłatej - w równych
proporcjach masło, cukier i mąka, masło roztopic, wsypac cukier i mąkę,
zamieszac (wyjdzie ciało stałe), schłodzic i pokruszyc na ciasto przed
włozeniem do piekarnika.

Jedna uwaga: poniewaz przesiałam mąkę, wydaje mi się ,ze musiałam dodac jej
trochę więcej, niz w przepisie, bo mam miarkę objętościową.
Ciasto ma się po prostu przestac lepic do rak. Wychodzi puchate, spód jest
idealny - złoty i miekki, piecze się dokłądnie tyle , ile w przepisie.
Blaszka: 35x28cm.

pozdr

cherokee

http://pychotka.pl/pychotka/content/view/1968/104/

Napisał Eljot
Składniki:
cisto drożdżowe:
. 50 dag mąki
. 40 g drożdży
. 50 g cukru
. 250 ml letniego mleka
. 80 g masła
. 2 jaja
. 1/2 łyżeczki soli
masa:
. 1,25 kg węgierek
. 50 g cukru
. 1/2 łyżeczki cynamonu

Wykonanie:
Ciasto: mąkę przesiać do miski, w środku zrobić niewielki wgłębienie.
Do wgłębienia wkruszyć drożdże i posypać 1 łyżeczką cukru.
Następnie wlać letnie mleko, wymieszać z drożdżami i odrobiną mąki z
brzegu kopczyka.
Miskę przykryć, rozczyn odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na
około 20 minut.
Do mąki z rozczynem dodać miękkie masło, jaja, pozostały cukier i sól.
Ze składników elektrycznym robotem wyrobić gładkie ciasto, przykryć i
odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.
Przygotowanie: śliwki umyć, osuszyć, przekroić na pół i usunąć pestki.
Ciasto drożdżowe energicznie zagnieść, rozwałkować i przełożyć na
natłuszczoną blachę.
Na cieście dachówkowato ułożyć śliwki skórką do dołu.
Cukier wymieszać z cynamonem i równomiernie posypać wszystkie owoce.
Placek odstawić na 10 minut.
Piekarnik rozgrzać do 180oC. Ciasto wstawić do piekarnika na środkową
półkę i piec 25 minut. Wyjąć z pieca i zupełnie wystudzić.
Placek można podawać z bitą śmietaną.