Odp: Lasagne, Risotto

From: "Tango" <g...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: Lasagne, Risotto
Date: Mon, 9 Jun 2003 11:11:34 +0200

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> Witam!
>
> Jesli chodzi o lasagne to proponuje po prostu wsadzić ją ponownie do
> średnio nagrzanego piekarnika, ewentualnie skrapiając nieznacznie bulionem
> podgrzać jedynie trochę tak aby była ciepła, a nie gorąca. Po pierwsze
> zapobiegnie to przeschnięciu, a po drugie jej smak bedzie jeszcze bardziej
> wyrazisty przy umiarkowanej ciepłocie i po przegryzieniu (rozumiem, ze
byla
> robiona np. wczoraj lub przedwczoraj), kiedy to smaki kapitalnie się
> równoważą... Umiarkowana ciepłota przy upałach za oknem jak znalazł :-)

> [...]

Witam

Niezmiernie gorąco dziękuje za informację. Risotto robię zgodnie z włoskimi
zasadami (oczywiście czosnek i cebula na oliwie i dalej jak Pan pisał z tym
że zamiast bulionu daje rosół z kurczaka, wino półwytrawne czerwone lub
białe).

Widze że Pan jest zorientowany. Chciałbym trochę urozmaicić risotto
podstawowe. Dodaje kawałki piersi z kurczaka i czerwoną paprykę. Mam
pytanie. Czy czerwona papryka nie jest trochę za słodka do risotto? Jakie
warzywa by Pan widział?

Mam obawy, że lasagne w środku może być chłodne. Co Pan na to?

Pozdrawiam

Tango