Re: Arytmia

Data: 2010-12-26 22:00:44
Temat: Re: Arytmia
Od: "adam" <r...@p...onet.pl>

> A, masz zdiagnozowane, co powoduje tę arytmię? Jakie masz ciśnienie,

> tętno spoczynkowe, no i wiek, dieta, itp. Przebyte choroby wirusowe, np.

> grypa? Od kiedy jest ta arytmia i jakie konkretnie są jej objawy. Wiem

> oczywiście na czym polega arytmia, ale mi o to jak to odczuwasz? Miałeś

> robione EKG? Może echo albo Holtera?

Nie wiadomo co powoduje te arytmie. Wiek 58l, waga ok. 95kg. Cisnienie w domu z
reguly mam w normie, 120-130/70-80, tetno 70-85, natomiast u lekarza 150/90.
Ostatnio grypy nie mialem, ale mialem problemy z gardlem przez ok. 3 tyg i
bralem nawet antybiotyk Azitrox. Z tym, ze ta arytmia pojawila sie dopiero po
ok. 2 tyg. po wyzdrowieniu. Pojawila sie ona od momentu duzego stresu i
poteznego zdenerwowania. Podskoczylo mi wowczas tez cisnienie do 170/95 i bylo
wysokie tetno. Objawy tej arytmii to takie jakby przelewanie (bulgotanie) w
klace piersiowej. Taki objaw mam od ok. 30 lat, ktory pojawial sie m/w raz na
rok jedno takie zabulgotanie. Teraz, od ok. 3 tyg. mam to praktycznie codziennie
i to dosc czesto. Mialem robione EKG 10 dni temu i wyszla tachykardia zatokowa,
liczne SVB (>5/min), tetno 105/min, ST-T-b.z. Podczas robienia tego EKG czulem
te bulgotania. Przez 5 dni bralem Isoptin, ale przerwalem, bo znajomy lekarz
uznal, ze lepiej brac Betaloc zok 50. W tej chwili nie biore nic. 3 dni temu
zrobilem znowu EKG i wyszlo ok, z tym, ze nie czulem bulgotania podczas pomiaru.
W domu to bulgotanie znowu czuje i jak mierze w tym momencie puls, to wyraznie
czuje jak tracone jest uderzenie serca.
Lekarz przypisal mi Hydroksyzyne lub Propranol 10mg x 2 dziennie. Powiedzial,
zeby najpierw sprobowac Hydroksyzyne, a jak nie pomoze, to zmienic na Propranol.
Z tym, ze przeczytalem, ze Hydroksyzyna wywoluje arytmie! Wiec nie wiem jaki ma
sens zeby ja brac?
adam