Re: Barbarzyńcy...

Data: 2018-12-02 17:46:02
Temat: Re: Barbarzyńcy...
Od: Kviat

W dniu 2018-12-02 o 09:34, Trybun pisze:

> Bo wychodzi się na zwykłego zakompleksionego durnia.

Czyli ci, dla których inny język nie jest czymś nadzwyczajnym i jest dla
nich czymś normalnym są zakompleksionymi durniami, bo znają inny język?
Dobre :)

> Widziałeś jakiegoś
> "dumnego syna/córkę Albionu" który/a sili się na polszczyznę w
> anglojęzycznym Usenecie?

A po co ma się silić na j.polski, skoro j.polski to nisza?
Widziałem tych, którzy posługują się innym językiem i nie musieli się na
to silić.

> Równanie do zagranicznych wzorców = mentalność niewolnicza.

Bredzisz.
Zagraniczne wzorce są różne. I dobre i złe. I niczym nie różnią się od
"naszych" wzorców, tu też masz dobre i złe.
I akurat znajomość języków obcych, to wzorzec bardzo dobry.

> Mogę tylko wykazać niestosowność takiego zachowania i nic więcej,

Niestosowność, bo?

> nie mam brunatnych ciągot.

I dlatego to ci się nie podoba? LOL :)

> Jeden wyjątek - debilów kaleczących polszczyznę w
> mediach państwowych wywalałbym z TVP i Radia Polskiego na zbity ryj, bo
> robią to świadomie i mają w tym jakiś swój cel.

Tak się składa, że najbardziej j.polski kaleczą twa. "patrioci".
Jak taki "patriota" napisze komentarz do artykułu, albo próbuje wchodzić
w dyskusję, to aż zęby bolą od czytania.

> Pokaż mi takiego co to naturalnie posługuje się obcym językiem. Był tu,
> albo na jakiejś innej grupie, oszołom który twierdził że on już nawet po
> obcojęzycznemu myśli... Jest to możliwe?

Tak. Jest to możliwe. Co w tym dziwnego?
Bardzo dobra znajomość języka obcego, to teraz prawie norma
(przynajmniej w cywilizowanych krajach), a myślenie dwujęzyczne coraz
częstsze.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale od wielu lat nie mamy granic, a ludzie nie
są już przywiązani do swojego pana, właściciela ziemskiego. Mieszane
małżeństwa, studia za granicą itd...
Że też dorosłemu człowiekowi trzeba takie rzeczy tłumaczyć...

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr