Re: Ciasto drożdżowe, podpowiedzcie. (P)

Data: 2004-08-23 13:01:17
Temat: Re: Ciasto drożdżowe, podpowiedzcie. (P)
Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl.terefere>

"Basia" wrote in message...

> 200 g tłuszczu na 0,5 kg mąki to bardzo dużo, przy takiej ilości ma prawo
> wyjśc piękny zakalec.
> Ja daję na taką ilość najczęsciej 1/4 kostki, 100 g to maksymalna ilość.
<...>

Tu pozwolę sobie z Tobą, Basiu, sie nie zgodzic...
Od dluzszego czasu korzystam z przepisu mojej kolezanki Tomarii, gdzie jest
właśnie 200gr masła na 0,5 kg mąki i ciasto wychodzi dobre :)
Cytuję przepis, może komus się przyda...

Babka drożdżowa Tomarii
1 opak.drozdzy suszonych
1 lyzeczka cukru
200 g smietanki 30% letniej
500g maki pszennej
125g cukru
1 op. cukru waniliowego
zapach cytrynowy kilka kropli
szczypta soli
3 jajka
200 g roztopionej margaryny lub masla
rodzynki, migdaly
tarta bulka do wysypania formy

drozdze wymieszac z 1 lyzeczka cukru i letnia smietanka, zostawic na ok. 15
min. w temp.pokojowej. Make ,cukier, jajka, tluszcz dac do naczynia oraz
dodac wyrosniete drozdze.Wyrobic mikserem najpierw na najnizszych, potem na
najwyzszych obrotach ok. 5 min. Przykryc i zostawic do wyrosniecia. Wtedy
zagniesc jeszcze raz mikserem na najwyzszych obrotach. Dodac
bakalie.Przelozyc do formy i zostawic do wyrosniecia.
Źródło: Maria Tomanek - Tomaria

Bozenka z Wilna :)
sloneczna miodzio dziewczyna