Re: Dyktafon - parędziesiąt złotych, a tyle radości...

From: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dyktafon - parędziesiąt złotych, a tyle radości...
Date: Fri, 13 Jan 2006 14:06:13 +0100

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Joanna Duszczyńska
<j...@p...onet.pl> mówiąc:

>Masz dwie szkoły które mają po tyle samo wad i zalet.
>Nie są identyczne, bo nie ma takiej możliwości ale są porównywalne i w
>sumarycznej ocenie wypadają tak samo.
/.../
>Robisz sobie taką tabelkę z plusami i minusami dla każdej ze szkół. Możesz
>dodać jakieś wagi do cech szkoły które rozważasz. Przy Twoich kryteriach
>dwie różnie szkoły wypadają tak samo. Wtedy wybierasz tą bez czesnego, czy
>tą z czesnym?

Już napisałam, że tego typu rozumowanie to jak wybór między dwoma
kartkami papieru - odpowiedź jest oczywista, ale to czysta teoria.
Watpię jednakże, by podobny prosty wybór miał miejsce w rzeczywistości.
Sama piszesz, że szkoły nie są identyczne - i to jest clou programu.
Zawsze będzie jakiś czynnik, który przeważy na korzyść którejś ze stron.

>A teraz w sprawie słówka "zawsze". Udało mi się wyobrazić sobie osobę, która
>nie myśli i nie decyduje świadomie, a podejmuje decyzje w sposób losowy.
>Jestem skłonna się ze słówka wycofać i zamienić je na przeważnie.

Popełniasz jakiś trudny do wychwycenia dla mnie błąd rozumowania - jeśli
dobrze identyfikuję, polega na tym, że mówisz o jakiejś sytuacji
idealnej, teoretycznej - ale o dwóch kartkach papieru już pisałam.
Napisałaś, że do szkoły prywatnej rodzice zapisują dzieci, jeśli nie
dostaną się do państwowej. Nie rozumiem więc o jakiej losowości mówisz.
Tym bardziej, że wyżej w swoim poście opisujesz normalną selekcję szkół.
Znane mi przypadki kierowały się tym, czego w szkole państwowej nie ma.
Bo zaznaczam, że elementem "prawdziwego życia" jest sytuacja, w której w
pobliżu nie ma szkoły, która równałaby się poziomem ze szkołą prywatną.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)