Re: Dzieciaczek sasiada...

From: "boniedydy" <b...@z...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Dzieciaczek sasiada...
Date: Thu, 23 Jan 2003 12:30:16 +0100
<b0fe4p$b44$1@news.tpi.pl> <b0gku3$1j1$1@news.onet.pl>
<b0m827$a6u$1@news.gazeta.pl> <b0m9ja$fsm$1@news.gazeta.pl>
<M...@n...onet.pl> <b0md0v$a89$1@news.onet.pl>
<b0mg2h$8uj$1@news.gazeta.pl> <b0mrmm$cdb$1@news.onet.pl>
<b0n2uj$klg$1@news.gazeta.pl> <b0n4qq$4fd$1@news.onet.pl>
<b0n5e5$rm0$1@news.gazeta.pl> <b0n5va$745$1@news.onet.pl>
<b0n6s0$279$1@news.gazeta.pl> <b0oca1$ag5$1@korweta.task.gda.pl>
<b0of6k$9vf$1@news.onet.pl> <b0ofl6$2dva$1@news2.ipartners.pl>
<M...@n...onet.pl>
<b0ogn1$2epb$1@news2.ipartners.pl> <b0oh8t$eej$1@news.onet.pl>
<b0oj0i$8kf$1@news.tpi.pl> <b0oj5p$iur$1@news.onet.pl>

Użytkownik AsiaS <a...@n...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0oj5p$iur$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "boniedydy"
> Czyli sądzisz że dziecko nie ma tu nic do rzeczy?

W większości przypadków dzieci "nie swoich"rodziców mają problemy z
tożsamoscią. Czy mniejsze, czy większe, to zalezy od wychownia i panujących
w otoczeniu norm społecznych, a także od indywidualnej wrażliwosci.

> Dlacezgo podważasz zdolność niektórych dorosłych do podejmowania
> trudnych ale swiadomych decyzji?

Dlatego, że te decyzje mają nieprzewidziane konsekwencje w przyszłości. To,
na co się w tej chwili godzą świadomie i bez żalu (lub wydaje im się, że
się godzą świadomie i bez żalu), może przybrac zupełnie inną postac w
przyszłości - chociazby wtedy, kiedy dziecko będzie rosło, być może
wyglądając jak skóra zdarta z sąsiada (myślisz, ze inni sąsiedzi tego nie
zauważą?).
Z drugiej strony rozumiem, że przyszli rodzice chcą znać dawcę nasienia.
Osobiście też bym tak wolała w analogicznej sytuacji, natomiast wybrałabym
osobę jak najbardziej oddaloną od stałego kręgu znajomych czy sąsiadów -
zwłaszcza tych, przed którymi chciałabym sprawę ukryć.

boniedydy