Re: Gotowanie fasoli

Data: 2002-01-26 19:23:58
Temat: Re: Gotowanie fasoli
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com>

"Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> a écrit dans le message news:
a2utsf$16i$...@n...tpi.pl...
> Jak sie powinno gotowac fasole. Najpierw moczyc, a potem? Wylac wode i
> gotowac w nowej, czy w tej, w ktorej sie moczyla? Zawsze gotowalam w
nowej,
> ale ostatnio widzialam jais przepis i kazali gotowac w starej i teraz nie
> wiem. Czy to moze mioec jakies znaczenie? A jak Wy gotujecie?
> --

Ja zawsze widzalam gotowanie fasoli w wodzie "starej", ale nie wiem czy to
ma jakiekolwiek naukowe uzasadnienie. Moze Waldek bedzie wiedzal, on
opanowal juz fizyke i chemie i inne nauki scisle w zastosowaniu do
pichcenia...
Coz moze sie z fasoli wydzielac podczas moczenia ? Na pewno chodzi o
skrocenie czasu gotowania (ba dlatego sie fasole moczy). Ale czy to ma jakis
sens ?

Ewcia
(zadumana)

--