Re: Gotowanie - wiedza czy sztuka ?

From: krys <k...@p...priv.pl>
Date: Tue, 12 Sep 2017 18:44:52 +0200
Subject: Re: Gotowanie - wiedza czy sztuka ?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia

Jarosław Sokołowski wrote:

> Każdą? Zawsze? W każdych okolicznościach?

Dla mnie tak.

> Z ziołami, z przyprawami jest jak ze słowami. Smakują różnie, w zależności
> od kontekstu. Oraz od tego, jak z nimi postąpiono. Pieczeń wieprzowa
> z kminkiem. Tak, wiem, można uważać, że dyskwalifikacja. Można. Ale
> przecież to postać kanoniczna -- gdy o pieczeniu prosięcia mówią, zaraz
> na myśl przychodzi kminek.

Mi majeranek z czosnkiem.

Chleb z kminkiem, kapusta z kminkiem - dla mnie potrawy nieakceptowalne.
Wiem, że są tacy, co twierdzą, że czosnek psuje świninę.
Albop majeranek kaszankę.
Ja im nie bronię jeść bez czosnku, bo smak to rzecz gustu. Ale tego samego
oczekuję wobec siebie - że nikt mi nie będzie mówił, że się nie znam, bo
kminek/czosnek/ kolendra/cokolwiek musi być i basta.
J.

www.kontestacja.com