Re: Ile sie placi lekarzom?

From: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ile sie placi lekarzom?
Date: Thu, 24 May 2001 13:47:22 +0200
<3...@p...onet.pl> <3...@n...vogel.pl>
<9ebnm2$eh7$1@opat.biskupin.wroc.pl> <3...@p...onet.pl>
<9edu54$asl$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<9eh2ai$153$1@news.onet.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<3...@p...onet.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<9einos$oo7$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>

>jest to prosta konsekwencja zmuszania lekarzy do pracy ponad sily,
>zabraklo czasu aby Twojemu ojcu poswiecic wiecej niz przepisowe
>5 minut czasu i porozmawiania z rodzina czyli z Toba.
>Ja tez po 3 dobach ciaglej pracy czuje sie zmeczony - sorry.

umieraj pan jestem zmęczony - to trochę zbyt ironiczne w ustach lekarza

>Jak bedziesz glosil takie poglady to co raz wiecej ludzi bedzie
>odchodzic od tego zawodu albo bedzie sie ustawialo na pozycji
>"tylko tyle za ile mi placa" i do trzeciego udaru do Twojego
>ojca byc moze nikt juz nie przyjedzie, poniewaz ktos sobie
>wyliczy, ze statystycznie w pacjenta po dwoch udarach
>nie warto inwestowac i w zwiazku z tym trzeba obciac
>fundusze na leczenie ....................

wydaje mi się że właśnie wielu lekarzy już przyjęło taką pozycję i powinni
odejść

.........> i rehabilitacje takich pacjentow
>a charytatywnie nikt nie przyjedzie, nie bedzie z Twoim
>ojcem cwiczyl, uczyl go mowic itp.

nikt nic nie zaproponował i nikt nie przyszedł,

>Sorry facet, ale
>ja jesli nawet chcialbym to nie moge, bo nie stac mnie
>na taki luksus - mam niestety rodzine, gdybym jeszcze
>byl sam to moze tak.

to mogę zrozumieć, płacę ---> leczysz mnie, a nie to nie. Nie twierdzę że
masz dług wobec Ojczyzny bo studiowałeś za darmo, ale i nie z Twojej winy
sytuacja jest postawiona na głowie. Powinieneś płacić za studia, a ja za
leczenie (ubezpieczenie). teraz nikt nie płaci i w efekcie lekarze mało
zarabiają, a pacjenci są niezadowoleni z ich usług.
ale jest to problem gospodarczy bardziej niż etyczny, a ja się tylko
chciałem ustosunkować do "specjalnej odpowiedzialności"
lekarzy.

>Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
>[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

pzdr