Re: Jaką patelnię lupić?

Data: 2015-02-19 11:41:21
Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .02.2015 o 23:44 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> A wierzycie w pewność tego zatrucia po ponownym mrożeniu?

To nie jest kwesta wiary - to kwestia wiedzy!

Proponuję lekturę (dr. Monika Trząskowska SGGW Warszawa):
http://wszechnica_zywieniowa.sggw.pl/Prezentacje/Jak
_bezpiecznie.pdf

To opracowanie dotyczy nie tylko mrożenia, ale ogólnie przechowywania
żywności.
Pod kątem bezpieczeństwa - dlatego ktoś może skrytykować niektóre
zalecenia.
Choćby postulat rozmrażania żywności w temperaturze wyższej niż pokojowa.

> Bo ja jakoś słabo... Rutynowo mrożę w zamrażalniku "mielone"
> wołowe z supermarketu i jestem zdrowy, bez jadu kiełbasianego.
> A jestem 100% pewny że w sklepie to mielone było zmielone
> z mrożonego wcześniej woła, bo przecież jakżeby inaczej.
> Czyli conajmniej dwa razy mrożone, jeśli nie trzeci raz po
> zmieleniu jeszcze w sklepie...

Zanim mięso mielone w stanie surowym trafi do Ciebie, producent stara się
zapewnić bezpieczeństwo.
Nie masz na to wpływu (poza możliwością wyboru sklepu/producenta/produktu).

Pomyśl raczej, co robisz z tym mięsem później.
Nie zamrażaj mięsa mielonego (skoro zakładamy, że było wcześniej mrożone).

Zresztą w sklepie też mielonego nie kupujesz zamrożonego!
Ja nie widziałem i nie słyszałem o mięsie mielonym sprzedawanym w stanie
mrożonym, to raczej pewnik.
Jeśli ktoś widział - to albo skrajna nieodpowiedzialność sprzedawcy, albo
jego pewność, że mięso powstało z mięsa wcześniej niemrożonego. Można
jeszcze przypuszczać, że ktoś tak mocno je zakonserwował, że mięso jest
szkodliwe bardziej z powodu tych konserwantów.
Nawiasem - pewnie zauważyliście, że obecnie sprzedawane mięso mielone jest
zwykle przeraźliwie słone.

Dlatego najlepiej mielić osobiście (bo nawet mielenie w sklepie jest dość
niebezpieczne).

Mięso zamrożone można zamrozić powtórnie, jeśli zostało poddane obróbce
cieplnej.
Usmażony kotlet mielony możesz zamrozić powtórnie. Podobnie jak każdą inną
potrawę z produktu zamrożonego.

Poczytaj sobie dokument z linku, te podstawy powinieneś znać!

Masz tam też wytłumaczone, dlaczego żadnego produktu nie wolno mrozić
powtórnie, jeśli nie poddało się go wcześniej obróbce termicznej.

(...)

--
Trefniś