Re: Kanciasta szynka.

From: Robson <r...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kanciasta szynka.
Date: Thu, 09 May 2013 14:20:16 +0200

W dniu 2013-05-09 13:31, krys pisze:

> Ale jakby tak uczciwie policzyć, to nie wiem, co wyjdzie taniej - szynka z
> mięsa, czy szynka ze sklepu ( biorac pod uwagę, że tu w kilogramie szynki
> jest połowa mięsa, a reszta to lepiej nie wiedzieć).

Nie chodzi o TANIEJ. Poczytaj skład, nawet te wędliny po 30-50 zł za kg
mają w składzie więcej pozycji niż ja na tygodniowej liście zakupów.
Skład mojej szynki: szynka, sól, cukier, jałowiec, majeranek, czosnek,
pieprz, liść laurowy i kolendra.
Wędzarkę zbudowałem z desek które miałem, drewno do wędzenia zbieram od
kilku lat z wycinki gałęzi i drzewek owocowych.
W zakładzie mięsnym szynka kosztowała ok.15 zł/kg, tylko że jej
pochodzenie jest niewiadome. Co jakiś czas kupuję ćwiartkę świni po
10zł/kg. Drogo jak na rąbankę, ale źródło jest pewne a świnie karmione
kartoflami i zieleniną. Dotychczas znajomy je wyrabiał a razem
wędziliśmy, teraz wszystko zrobiłem sam, chcę mieć swoje wyroby na okragło.
Większość po zrobieniu mrożę a potem co kilka dni kawałek rozmrażam,
parzę i mam na okrągło.
Czy to tak dużo drożej? No nie wiem. A zdrowiej i smaczniej na pewno.