Re: Kefir dobry na wszystko!

Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: FEniks <x...@p...fm>
Date: Mon, 14 May 2018 15:57:55 +0200

> Przemysł mleczarski z reguły używa do fermentacji wyselekcjonowanych kultur,
> często opatentowanych. Jak już bakterie skończą swoje, robi się im kęsim
> kęsim w procesie pasteryzacji. A potem dodaje innych, żeby na opakowaniu
> można było napisać "zawiera żywe kultury bakteryjne". Ale to już statyści
> -- więc nie da się takiego samego produktu odtworzyć w domu (ani w firmie
> konkurencyjnej). W przypadku kefiru może nie zawsze tak jest, ale z jogurtem
> to już standard.

Na kefirze, który akurat mam w domu, są w składzie: żywe kultury
bakterii i drożdży kefirowych. Nie ocenię, czy to akurat te
odpowiedzialne za produkcję tegoż kefiru*, czy tylko dodane post factum.
W każdym razie jakieś wyspecjalizowane kefirowe są.

*bo sama kefiru robić nie będę, także uważam to za wyważanie otwartych
drzwi.

Ewa