Re: Kefir dobry na wszystko!

Data: 2018-05-15 16:08:56
Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pani Ewa napisała:

> Na kefirze, który akurat mam w domu, są w składzie: żywe kultury
> bakterii i drożdży kefirowych. Nie ocenię, czy to akurat te
> odpowiedzialne za produkcję tegoż kefiru*, czy tylko dodane post factum.
> W każdym razie jakieś wyspecjalizowane kefirowe są.
>
> *bo sama kefiru robić nie będę, także uważam to za wyważanie otwartych
> drzwi.

Też popatrzyłem na bulelkę -- w składzie oprócz meleka jest też mleko w
proszku (czyli coś jakby bardziej) oraz białko mleczne (to chyba jeszcze
bardziej). Ciekawa receptura. A co do tych kultur kefirowych, być może
samo siedzenie w kefirze wystarczy im do załapania się na specjalistyczną
definicję. Jakieś one inne są niż kiedyś -- kiedyś kefir był bardzo "żywy",
to znaczy potrafił diametralnie zmieniać swoje właściwości w ciągu kilku
godzin. Te są bardziej stateczne, konserwatywne rzekłbym.

--
Jarek