Re: Koniec ewolucji.

From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<kk8oe2$avj$1@node2.news.atman.pl> <kkhked$75q$1@node1.news.atman.pl>
<516c71b1$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
<kkjhak$p7e$1@node2.news.atman.pl> <kkk8v8$i0t$1@node2.news.atman.pl>
<kkkba6$kci$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Koniec ewolucji.
Date: Wed, 17 Apr 2013 09:03:37 +0200

Użytkownik "iusr" <i...@c...pl> napisał w wiadomości
news:kkkba6$kci$1@node2.news.atman.pl...

> wcale nie. to znaczy ze zrobilam z 20000 duzo wiecej - inwestujac,
> ryzykujac, whatever. a to znaczy, ze moge zrobic jeszcze wiecej z tego,
> co mam.
Ale zawsze tylko pieniądze i tylko tyle, ile inni ludzie Ci dali. Zostając
przy tym przykładzie- nie jesteś w stanie zarobić więcej, niż ludzie wokół
mają pieniędzy.

> dlaczego mniej? bedzie bardziej skomplikowany. kwestia punktu wyjscia.
> owczesne sieci neuronowe beda mniej skomplikowane. za lat 50 -
> niekoniecznie. za jakis czas pewnie byle aplikacja na iphonie przejdzie
> test turinga. czemu nie?
Nie bierzesz pod uwagę tego, co napisałem. Czy jest Ci znane pojęcie
entropii?

> jesli ktos widzi swiat przez pryzmat stworcy - to nie, nie przescignie.
> zapewne stworca wczesniej wyciagnie wtyczke.
> jesli ktos wylacza role stworcy - to i tak nie przescignie tego -
> wyimaginowanego wtedy - tworu. zbyt ulomni jestesmy i wykonczymy sie
> wczesniej. sami. no, chyba, ze ulepszymy czlowieka ingerujac w proces
> ewolucji. wtedy tak, przescigniemy wlasna wyobraznie i hipotetyczny byt
> doskonaly:)

To Twoja opinia. Jeśli nawet nie chcesz brać pod uwagę Stwórcy- weź
entropię. Wymagasz, żeby kółka zębate podrzucone do góry spadając
chaotycznie ułożyły się w zegarek. Albo istnieje siła zewnętrzna, która je
uporządkuje- albo spadną w sposób opisany krzywą Gaussa. Jeśli jednak
istnieje ta siłą zewnętrzna, którta to potrafi uporządkować w jeden spójny
mechanizm zegarka- to też jest ona ograniczona przez samą siebie. Jakże
chcesz oczekiwać, że bedzie potrafić uporządkować lepiej coś, niż sama jest
uporządkowana?

> wierze... nie wierze... wierze... nie wierze...

> hm, czyli dziecko, ktorego nikt nie kochal w domu dziecka przyczynia
> sie do stworzenia patologicznego spoleczenstwa?
Dokładnie tak. I różni ludzie wypisali o tych syndromach zaburzeń
społecznych opasłe tomiska. A także- jak sobie można z tym poradzić.

> pies swietnie pokazuje co to milosc. dziecko tez. czasami wystarczy
> odpowiedzialnosc. z odpowiedzialnosci - wobec wlasnego dziecka lub psa
> - rodzi sie przywiazanie. i milosc. nie zyjemy na pustyni. czlowiek
> moze sie uczyc obserwujac swiat, wybierajac, ktore wzorce chce
> powielac, identyfikowac sie z nimi.
Tak, jak napisałem: człowiek niekochany- nie potrafi kochać innych- nie
kocha siebie. Może się zdarzyć, że mając np dziecko- weźmie odpowiedzialność
za swoje życie i nauczy się od tego dziecka miłości (czyli: dostanie
miłość). To przecież pisałem. Jednak sam z siebie nie da rady. Owszem, i
mały piesek w takich razach bywa pomocny...a może lepiej, jak taki człowiek
zaczyna od roślinki, potem pieska- a z dzieckiem jako nauczycielem- na
końcu.

> rownie dobrze kochany nad zycie i rozpieszczony bachor moze stac sie
> doroslym, ktory nie potrafi dac milosci i morduje koty.

To sprzeczność. Kochany nad życie i rozpieszczony bachor. Osoba, która
bardzo kocha swoje dziecko- nie zrobi z niego rozpieszczonego bachora. Ba!
IMO rodzić z "bidulca" może mieć tendencje do rozpieszczania dziecka na
zasadzie "ja tego nie miałem"

--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron