Re: Majonez

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Majonez
From: Ikselka <i...@g...pl>
<5856daa9$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<5856f16e$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
<5857210e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<58582590$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<58584e68$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<58585890$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<58585b3e$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
<58596f25$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<585986c9$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<5859db14$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<5859e1bf$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
Date: 21 Dec 2016 08:17:51 GMT

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> [...]
/oleje-ktory-olej-jest-najzdrowszy-i-jak-uzywac-olej
ow_34969.html

> [...]
> napisała w gazecie artykuł o kawie, że rzekomo jest szkodliwa dla
> zdrowia, a szczególnie na serce. a okazało się, że jest zupełnie odwrotnie.
> Mundrzy naulowcy dla szmalu napisali, że margaryna jest zdrowa i przez
> tę margarynę i pochodne masła mamy masę upasionych kobiet, wręcz
> potworów. Trzeba jeść nieprzetworzone masełko i spożywać prawdziwego
> nierakotwórczego oleju (nie rzepakowego). To jest moje zdanie. Jak
> jutro albo za 50 lat umrę to znaczy, że takie było moje przeznaczennie.
> Wszyscy kiedyś umrą. Jedni na to inni na tamto i mnie to za

A ja uważam, że ludzie powinni jeść to, co rosło od wieków na ich terenie -
bo na tym ukształtowały się ich geny i tylko to jest dla nich zdrowe.
Dlatego jeśli chodzi o tłuszcze jem masło, olej rzepakowy i słoninę/smalec.
Oliwę rzadko - tylko z pomidorami i w winegrecie. Generalnie średnio mi
smakuje, więc jem gdy ewidentnie wypada, żeby nie profanować jakiegoś
"południowego" dania.

A wiesz, dlaczego Turcy jedzą olej słonecznikowy? Bo jest u nich tani, a
drogą oliwę eksportują. Ponieważ więc gremialnie jedzą ten słonecznikowy,
tj. także smażą na nim, to mają mnóstwo raków z tego powodu i ta zależność
była przedmiotem badań. Tylko że to nie jest nagłaśniane, bo by
słonecznikowego nie jedli. I kółko się kręci. Gdzieś o tym czytałam z 5 lat
temu.

--
XL