Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.astercity.net!not-fo
r-mail
From: "Bacha" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Niuanse tworzenia.
Date: Sat, 25 Oct 2003 17:39:53 +0200
Organization: Aster City Net
Lines: 70
Message-ID: <bne56j$2qrh$1@foka1.acn.pl>
References: <bn83ig$qav$1@foka1.acn.pl> <0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 10.71.5.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: foka1.acn.pl 1067096083 93041 10.71.5.200 (25 Oct 2003 15:34:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...net
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Oct 2003 15:34:43 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@a...net
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MSMail-Priority: Normal
User-Agent: Hamster/2.0.1.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:235675
Ukryj nagłówki
Mania napisała w wiadomości news:0590.000009b9.3f998bf5@newsgate.onet.pl...
> mania do tablicy? ;)
No przecie wabię Cię spazmatycznie cobyś mnie profankę sztuki oświeciła, a
Ty po obcych grupach się pałętasz w durnej niewiedzy
mnie zostawiając. ;)
A ja na sztuce, jak "nierogacizna na gwiazdach".
> Basz... Basz... Basz... a poczciwemu Nęcce honorów nie oddasz?
> ;)
No i kurcze niedostateczny. ;(
A mogłabyś w "dwie słowie" co Nęcka w tym względzie, bo jakoś "ze łba mnie
wyszło" (jak Kobuszewskiemu u Dudka).
> > Umiejętności takie albo się posiada albo nie. [itd]
>
> te cechy, a nie umiejetności (umiejetności można sie wyumiejetnić!)
No i czujna jak zawsze.
Ja dopust boży mam z tą dziewczyną. ;)
> są integralną częścia dzieciństwa - w zasadzie każdy czterolatek
> je posiada; dopiero edukacja czyli 'wyumiejętnianie' powoduje pozbawianie
> człowieka mozliwości tworzenia;
E to nie jestem taka najgłupsza.
Coś o "schematyzmie wychowawczym" w polemice z Robakiem marudziłam.
> a'propos - definicja twórczości?;
No właśnie.
Jaka jest według Ciebie najbardziej adekwatna? ;)
> śledząc biografie "największych umysłów" przekonasz się, że
> dzieciństwo spędzili w łózku chorując na permanentną grypę;
> nikt z nich nie jest owocem genialnej edukacji,
> swoje osiagnięcia zawdzięczają pracy własnego umysłu;
Mam się zatem doszukiwać relacji między influencą a kreatywnością?
Maniusia nie dręcz. ;)
> ale...
>
> kreatywność mozna stymulować, do tego dąży współczesna oświata,
> niestety jeszcze wieki upłyną zanim ludzkość dorobi sie odpowiednich
> narzędzi i tfu!~ profesjonalistów do stymulacji tej aktywności
> człowieka
>
> > Czyżby więc sztuka tworzenia polegała generalnie na takim właśnie
> > zaskakiwaniu?
>
> zaskakiwanie to efekt uboczny kreacji;
Masz babo placek.
Sądziłam, że oryginalność jest ważnym kryterium.
Wszak wprawne powielanie to jedynie rzemiosło.
> tworzenie oznacza powoływanie do zycia 'NOWEGO'
> albo raczej _powoływanie na swiatło dzienne_
> w tym sensie kreatywnosc jest tozsama odkrywczości
No właśnie.
> :)
> mania
Buziak. Bacha. :)
|