Re: Odp: Ulubiony piątkowy obiad.

Data: 2015-02-03 21:58:00
Temat: Re: Odp: Ulubiony piątkowy obiad.
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .02.2015 o 21:04 @ <s...@p...onet.pl> pisze:

> Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości
> W dniu .01.2015 o 20:54 XL <i...@g...pl> pisze:
>
> Prosty przykład - w pobliskiej Biedronce był sprzedawany chleb
> pszenno-żytni (na mące chlebowej, zatem biały). Według mnie bardzo
> smaczny, kiedy świeży - chrupiący. Co ciekawe - najtańszy w ofercie!
> To przecież sklep uwielbiany przez emerytów, którzy powinni jeszcze
> pamiętać smak dobrego chleba i dbać o swój portfel.
> Niestety, ten chleb przegrał z pszenną gąbką sprzedawaną w woreczku
> foliowym jako chleb krojony.
> Droższy o 20 groszy.

> [...]

Ten chleb z Biedronki był z "prawdziwej" piekarni (to było dawno, ale na
papierowym opakowaniu pamiętam jakąś podwrocławską).
Dopiero teraz Biedronki zaczęły instalować piece do wypiekania chlebów
głęboko zamrożonych.
Co ciekawe - właśnie ta Biedronka, o której mówię (W-w, Żelazna). Pierwszy
wypiek był nieudany - chleb na granicy przypalenia, nie trafił do
sprzedaży :)

Połówek rzeczywiście nie sprzedawano. Być może jest to jakiś powód.

Obserwowałem swoją sąsiadkę (też samotna emerytka), która chleb potrafi
upiec (smakowałem, smaczny).
Do tego doskonale wie, że chleb można przechowywać w zamrażalniku (i tak
robi).
Taki chleb po wyjęciu z zamrażalnika potrafi nadal być chrupiący, naprawdę!

Jedyne, co mi wtedy przyszło do głowy - krojenie chleba. Zadziwiająco
niewiele osób potrafi pokroić przyzwoicie chleb. IMHO sąsiadka wolała
chleb krojony :)

Dalej w poście pisałem, że w Lidlu sprzedają chleby pieczone z głęboko
mrożonych z firmy Inter Europol. Ten chleb też przegrywa z krojonymi.
Być może Biedronka korzysta z tego samego dostawcy (mają dużą część rynku).
Ale mnie to nie dotyczy - konsekwentnie piekę własny. A nawet, jeśli
chleba mi zabraknie, bułki albo solanki piekę w godzinę :)
W niedzielę to już tradycja - świeżutka solanka/bułeczka prosto z pieca na
śniadanie...
Robię się głody :)

--
Trefniś