Re: Pocieszcie mnie lub rozwścieczcie, kogo na to stać :-(

Subject: Re: Pocieszcie mnie lub rozwścieczcie, kogo na to stać :-(
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <L...@j...cb>
Date: Sun, 31 May 2020 19:27:25 +0200

W dniu 30.05.2020 o 23:17, XL pisze:

> [...]
> ALE prześwietlenie wykazało też przyczynę powiększającego się tragicznie
> wysięku - guz w sercu, gruczolakomięsak czy jakoś tak. I nie wszystko.
> Zatkanie gruczołów miało związek z ulokowanymi w ich sąsuedztwie wieloma
> podobnymi guzami, rozsianymi też w innych narządach. Pojawiły się na
> zdjęciach nagle - kilka tyg wcześniej ich nie było!
> Pies został uśpiony, bo nie miał szans. Można było robić to czy tamto, ale
> bezcelowe przedłużanie mu męki było dla nas nie do przyjęcia. I teraz z
> rozpaczy i tęsknoty za psem o mało sama nie umrę. Mąż udaje, że się trzyma.

Czyli jednak raczysko...  A ja pomyślałem nawet że to coś może mieć
wspólnego z Twoją grypą.  No cóż, wobec takiej sytuacji chyba próby
dalszego leczenia były faktycznie pozbawione sensu.

> Toteż o samą stratę mi chodzi.
> O nic innego. Opis (zresztą niepełny) służył jedynie naświetleniu jej
> okoliczności.

Ale chyba trochę lżej na duszy może się zrobić gdy się pomyśli że nasz
przyjaciel gdzieś tam jeszcze jest, w lepszym świecie..

> Śmierci tej spodziewałam się od dawna - kupując pieska tej rasy poważny
> człek godzi się z jej krótkowiecznością związaną z przerasowieniem. Znaczy
> - odtworzenie rasy nastąpiło około 1910 roku z jedynie kilkunastu(sic!)
> istniejących egzemplarzy -> chów wsobny zakcelerował już na wejściu
> przenoszenie niepożadanych obciążeń zdrowotnych (dysplazji stawu
> biodrowego, nowotworów itp). Niespotykana inteligencja i wspaniałe cechy
> charakteru i osobowości zostały okupione skroceniem czasu przezycia do max
> 8-10 lat :-(

Faktycznie trochę krótko żył jak na psa, ale przecie nie odszedł ze
starości tylko był chory.

> Niby ze zwierzakami też powinno tak być, ale w chrześcijaństwie
> niekoniecznie. Jednak nie zaprzata mnie ten problem zbytnio - będzie jak
> będzie. Zaprząta mnie jedynie tęsknota, wielka jak czarny ocean. O tyle
> straszna, że nie mam pojęcia, kiedy zelżeje. I czy.

Z moich obserwacji zwierzaków nie wynika aby Stwórca miał powody inaczej
je traktować po śmierci niż ludzi. Zdecydowanie nie są to tylko
przedmioty które mają zaspokajać potrzeby ludzi.

Zelżeje, sam w zeszłym roku straciłem kota. Nawet nie wiem czy jeszcze
żyje, wyszedł z domu i nie wrócił, jak kamień w wodę.. Co ja się go
naszukałem..